Mikulášska turistika – 3.12.2017

Nápad zorganizovať túto turistiku vznikol na podnet Vierky Gubiovej minulý týždeň. Voľne citujem jej slová „ hej predseda kam vyrazíme cez víkend na turistiku“? Nakoľko už v kalendári na 25-26.11. svietil odkaz Gemerská Hôrka, tak som prisľúbil vymyslieť „niečo“ na prvý víkend decembra.

Tradičná „Mikulášska túra“ na Veľkú Homolu už v kalendári MK a okolie 2017 nebola zaradená. Predpoveď počasia na víkend od SHMU ohlasovala zimu so snežením. Voľba trasy preto padla „niekde blízko“ s dopravou vlakom cca do 20 km.

Návrh trasy a časový rozpis:

vlak z TT – odch 9:03 – do Smoleníc- prích. 9:31 žel.st Smolenice – odtiaľ cez obec Smolenice – dolinou Hlboče ku jaskynke (zapáliť sviečku) – po občerstvení na lúke – smer Driny-Jahodník (posedenie na obed) – Lošonec (u Kováčov) – odch. BUS z rázc.Lošonec o16:46 – príp. pokračovať na Majdan – k BUS-u o 16:54 do Trnavy (podľa počasia a chuti…)

Ráno v Ne 3.12. sa pred 9.hod stretávame pred žel. stanicou v Trnave. Janči Budoš, Vierka Gubiová a Igor Naništa. Ideme pozrieť ešte do vestibulu ku pokladni, či tam niekto nečaká na vlak do Smoleníc. Nik tam nie je. Vierka ponúka odvoz autom. Nasadáme a po ceste ešte pristupuje Vierkina kolegyňa Daniela Neascu z Rumunska. Okolo 9:40 h prichádzame ku kostolu v Smoleniciach kde zaparkujeme. O chvíľu prichádza Miloš a Veronika Mikolšovičoví s Vladom Trajlinkom na druhom aute. Urobíme „sériu“ štartových fotografií a upresníme trasu pochodu.

Okolo futbalového ihriska sa chodníkom dostaneme až na Smolenický zámok, kde si urobíme fotku pri bráne na nádvorí. Odtiaľ pokračujeme zasneženým chodníkom smerom k doline Hlboča. Tu v závere doliny je malá krasová jaskynka, pri ktorej zapálime sviečku a dáme krátku modlitbu za zosnulých turistov.

Po krátkom občerstvení sa rozlúčime so skupinkou 7 turistov, ktorí majú v pláne výstup na Záruby. My pokračujeme ale ďalej smerom na Jahodník. Čoskoro sme pri rozdeľovníku pri jaskyni Driny. Odtiaľ je to už len kúsok dole ku Koniarni – reštaurácii na Jahodníku. Tu sa podľa plánu zastavíme na obed a doplnenie tekutín. Po chvíľke, ako si objednáme jedlo, prichádzajú za nami aj Miro Šuga, Paľo Herceg, Janka Michalcová a Danka Fáziková. Štartovali ráno zo žel. st. Smolenice (ako bolo aj plánované) no nezávisle od prvej sedmičky, ktorá sa autami doviezla až priamo ku kostolu. Tu vedúci túry urobil chybu, že nepočkal, ani nepreveril, kto príde vlakom od Trnavy o 9:31 hod do Smoleníc. Za čo sa dodatočne tejto štvorici úprimne ospravedlňujem. Posedenie pri krbe v Koniarni je príjemné no čas je neúprosný a tak sa čoskoro rozlúčime a pokračujeme v ceste naspäť.

Zvolíme cestu chodníkom ponad jaskyňu Driny. Zvrchu je krásny výhľad na zasnežené kopčeky Malých Karpát. Cestička dole kopcom je strmá, ale vcelku schodná a tak sme za chvíľu dole pri kostole. Naložíme veci do áut a pokračujeme smerom domov. V Trnave ešte dáme s Jančim jedno orosené v Albatrose na doplnenie stratených tekutín.

Zhodnotíme akciu ako vcelku úspešnú a tešíme sa na ďalšie stretnutie na turistike. Či už pred Vianocami, po sviatkoch alebo na Silvestra. Prajem všetkým členom (-kám) MKCK šťastné a pokojné sviatky a veľa zdravia v Novom roku 2018.