Akcia Svätojakubská cesta – netradične

15.8. – 20.8.2022

Na bicykli zo západu na východ Slovenskej republiky.

S Vladom Trajlínkom sme sa už dlhšie pohrávali s myšlienkou urobiť niečo, čo volajú SVJC.

Ja, ako čerstvý dôchodca a Vlado, čo má takmer 2 (slovom dva) mesiace voľna. V pondelok, po mojej STK – na druhý pokus úspešnej, sme sa stretli u mňa cca o 10-tej doobeda a vyrážame k Františkánskemu kostolu sv. Jakuba v TT. Cez Modranku, kde stretávame Janka Ščibravého, ktorý nám poprial veľa zdaru.

Nocľahy máme vybavené – kde nás večer zastihne, tam prenocujeme. Nejdem sa moc rozpisovať, lebo kamarát Kako „občas“ – stále hovorí: „čo človek prejde pešo, to mu už nikto nezoberie“. Ja som si jeho citát, zobral aj pre bicykel.

Takže len heslovite:

1.deň    Trnava – Remitáž (Jelenec)

2.deň    Remitáž – Banská Štiavnica

3.deň    Banská Štiavnica – Liptovská Osada

4.deň    Liptovská Osada – Tatranská Štrba

5.deň    Tatranská Štrba – Levoča

6.deň    Levoča – Košice

Celkové prevýšenie asi 7000 m, cca 550 km na bicykloch. V Košiciach, pri dóme sv. Alžbety sme si podali ruky a ešte nám nedošlo, čo sme dokázali.

Perličky z trasy:

2. deň ráno sme s bicyklami  na pešo ťahali na zrúcaninu hradu Gýmeš, tam som dostal defekt na zadné koleso. Zistil som, že náhradnú dušu som si zobral na horský bicykel. V núdzi poznáš, kto môže mať dušu na trekový bicykel – tak sme to s Vladom vymenili.

3. deň som si v Korytnici na lavičke pri džbáne zabudol mobil. Zistil som to v Liptovskej Osade, až keď sme večer hľadali ubytko. Vladovi napadla myšlienka – zbadali sme policajnú stanicu, mladý policajt ma po vysvetlení situácie zobral do auta a išli sme do Korytnice, už sa stmievalo. Mobil bol na svojom mieste, ráno som sa bol vecne poďakovať.

4. deň mal Vlado mierny pád na železničnom priecestí pri Veľkej Lomnici, na gume, vyriešili sme to cez lekáreň.

5. deň veľké interview na Tajomnej Levoči.

6. deň nás dobiehala búrka zo západu, nedobehla. Až v Košiciach, keď sme sa oboznamovali s mestom a prímestskými časťami. Na polnočný vlak sme nasadli v sobotu v Košiciach a v nedeľu ráno sme prišli do Trnavy.

30.8. sme si urobili trasu SVJC BA – TT, cca 87 km od svätojakubskej kaplnky a františkánskeho kostola v Bratislave cez Železnú Studničku, Mariánku, Pezinok, Modru a Budmerice do Trnavy.

Na záver – klobúk dole pred Vladom a jeho navigačnými schopnosťami, keby som išiel sám, po druhej etape by som to možno zabalil.

„Vo dvojici se to táhne lépe.”