Akcie 2001

Akcia Trnava – Sládkovičovo 25.3.2001

Akcie sa zúčastnili: I. Naništa, Š. Juriš, D. Pollák, P. Orihel, J. Ozimák, Ľ. Kraic, J. Bielko, J. Benedikovič, P. Herceg, F. Trnka, A. Nováková, V. Naď, J. Boleček,

Šlo sa po trase: Trnava – Sládkovičovo – Veľký Grob – Cífer – Trnava. Cca 51 km.

Teplota vzduchu len okolo 10 °C a zamračená obloha boli predpokladom, že jarný dážď nedá na seba dlho čakať. Asi o dvanástej hodine začalo naozaj pršať, ale nás správnych cyklistov to neodradilo. Prečkali sme ho v Kaplnej.

Prvý defekt v tomto miléniu dostal Paľo Herceg hneď za Zelenčom. O kilometer ďalej si výmenu duše zopakoval ďalší člen výpravy Fero Trnka.

Úvodná jazda sezóny sa niesla v duchu hesla „zoznamovanie sa zadnej časti tela so sedadlom.

Naništa

Stretnutie na štarte v Trnave pri amfiku

Akcia Bradlo 7.4.2001

Akcie sa zúčastnili: I. Naništa, Ľ. Kraic, V. Naď, F. Trnka, D. Pollák, J. Benedikovič, P. Vrábel, P. Orihel, P. Hovorka, J. Golier, J. Poláček, A. Nováková, Boleček, B. Ilavská.

Šlo sa po trase: Trebatice – Košariská – Brezová – Bradlo – Naháč – Veľké Kostoľany – Trebatice. Cca 88 km.

Ráno počasie +4°C. Síce jasno, ale na pocit chladno. Okolo 8.00 odchádzame z Trnavy cez Malženice – V. Kostoľany – Trebatice. Tu sa pri miestnom JRD pripájajú Piešťanci.

Potom už pospolu ideme cez Vrbové, Prašník a Košariská do Brezovej. Po poctivom stupáku sa okolo 12.00 stretávame na Bradle. Tu si trochu odpočinieme, občerstvíme sa a po krátkej debate sa lúčime medzi sebou, lebo sa delíme na späť na tri skupiny. Jedna smeruje cez Prašník do Piešťan, druhá cez Dobrú Vodu do Trnavy a tretia cez Bielu horu tiež do Trnavy.

Našťastie všetci účastníci prídu domov bez problémov a včas.

Na Bradle

Akcia Sládkovičovo – Dunajská Streda – Senec 22.4.2001

Akcie sa zúčastnili: I. Naništa, Ľ. Kraic, P. Orihel, M. Súlovský, V. Naď (nezačal – porucha kolesa na štarte).

Veľmi nepriaznivé počasie nás donútilo v Sládkovičove pôvodnú trasu zmeniť a studený protivietor preveril v tento deň naše morálne vôľové vlastnosti. Vo veľmi silnom proti vetre sme pokračovali smerom na Sereď, Šúrovce a Zavar späť do Trnavy. Bola to cesta plná útrapy a sebazapierania. V cieli sme slávnostne skonštatovali – máme to za sebou.

Naništa

Zastávka v Sládkovičove

Akcia Dunajská cyklocesta 5.5.2001

Akcie sa zúčastnili: I. Naništa, V. Naď, J. Budoš, Ľ. Slaný, O. Stríž, P. Herceg.

Šlo sa po trase: Bratislava – Čuňovo – Gabčíkovo – a späť po ľavej hrádzi Šamorín – Zlaté Klasy – Senec – Trnava.

Z pôvodnej viacdňovej akcie sa nakoniec stala len jednodňovka pri ktorej si účastníci prezreli naše vodné dielo zo sedla bicykla a ticho nasávali atmosféru tohto južného regiónu. Silný teplý vietor (ako teplý fén) im zafarbil tváre do ružova, takže nebolo to od alkoholu…

Akcia Okolo Tatier 25.-27.5.2001

Akcie sa zúčastnili: B. Ilavská, Ľ. Kraic, J. Budoš, J. Golier, M. Košút, M. Vrábel, P. Hovorka, O. Stríž, Ľ. Slaný, A. Nováková, J. Poláček, S. Studený a F. Trnka.

Cestu do Nižnej absolvovali už v stredu 24.5. (1. Skupina – Studený, Vrábel, Poláček) a štvrtok využili na cykloturistiku v okolí.
2.skupina – Ilavská, Golier, Stríž, Slaný – cestovala vlakom do Kraľovian a odtiaľ do Nižnej na bicykloch (cca 53km).
3.skupina – Hovorka, Kraic, Unger a Trnka išli nonstop z Trnavy resp. Vrbového. Trnka to však v Ilave vzdal a do Nižnej prišiel vlakom.

Jano Budoš išiel sólo – ranným vlakom do Žiliny a odtiaľ cez Kysuce (návšteva príbuzných) do Nižnej. Milan Košút išiel tiež sólo. Všetci sme sa v podvečer stretli v našom známom motoreste pred Nižnou – salaš.

Na druhý deň bol štart o 8.00 po slávnostnom príhovore organizátorov od OTF Nižná. Tradičnou trasou na hraničný prechod Suchá Hora, cez Chocholow a Witow, po krátkom zastavení na salaši sme prišli do Zakopaného, kde sa zdržíme asi hodinu.

Zo Zakopaného pokračujeme stúpaním na Poronim a hupákmi sa dostávame na hraničný prechod Lysá Poľana. Odtiaľ cez Javorinu, Ždiar a Tatranskú Kotlinu sa dostávame do cieľa, Tatranskej Lomnice.

Ubytovávame sa v eurokempe FICC. Celý deň bolo vynikajúce počasie, len na záver bola krátka prehánka.

Večer sme posedeli v reštaurácii, bolo disko.

V sobotu bol voľný program. Väčšina ťahala na Štrbské Pleso, kde oddychovala v polohe ležmo na lúke a opaľovala sa. Juraj Golier večer odchádzal do Lipt. Mikuláša a odtiaľ pokračoval na stretávku spolu so spolužiakom na Kysuce.

Ilavská, Stríž, Vrábel a Slaný si urobili výlet na Poprad – Vernár – Pusté Pole na chatu. Po vynikajúcom obede v príjemnom prostredí a po obedňajšej sieste pokračovali späť s malými občerstvovacími zastávkami do kempu.

Večer sme strávili všetci spoločne s ostatnými účastníkmi opekaním špekáčiek pri tradičnej vatre speve.

V nedeľu ráno cestovali (Ilavská, Studený, Poláček, Stríž a Slaný) z Popradu do Púchova a odtiaľ už na bicykloch domov. V Trenčíne to však kvôli búrke museli vzdať a nasadnúť zase do vlaku a pokračovať takto až domov.

Kraic, Hovorka, Unger, Budoš ťahali svoje tátoše z Tatier nonstop až domov.

Ďalší (Košút, Trnka, Golier, Vrábel) šli vlakom domov celú cestu.

Takže všetci sme nakoniec prišli domov v poriadku a rozprávali svojim rodinám, čo sme všetko prežili.

Ilavská, Nováková

Akcia Veľká Javorina 16.6.2001

Akcie sa zúčastnili: P. Hovorka, B. Ilavská, M. Šuga, F. Trnka, Ľ. Kraic, D. Surovčík

Šlo sa po trase Trnava – Trebatice – Stará Turá – Javorina – Cetuna – Čachtice – Trebatice – Trnava.

Bolo v celku pekné, ideálne cyklistické počasie, trochu vietor, ale dal sa zniesť. Vydali sme sa z Trnavy krátko po ôsmej smer Malženice, Veľké Kostoľany do Trebatíc. Vietor nám vial do chrbta, takže šlo sa celkom v pohode. V Trebaticiach sa k nám pripojili Piešťanci a pokračovali sme na Starú Turú. Tu v meste sme si na chvíľu odpočinuli a v miestnom hostinci nabrali trocha prepotrebnej energie na záverečné stúpanie na vrchol Javoriny.

Tento stupák ako obvykle nesklamal a dal poriadne zabrať. Hore zaslúžene oddychujeme a kocháme sa okolitou prírodou pri Holubyho chate. Po oddychu nás čaká ešte krátky výjazd na samotný vrchol, k vysielaču. Rýchlo sa pofotíme a už aj pádíme dolu, lebo sa v okolí zgrupujú ťažké čierne mraky. Pri klesaní do Cetune pozorujeme, ako sa blízko nás čerti ženia. Niekde blízko musela byť poriadna búrka, pretože sa zrazu otočil vietor. Našťastie my sme ostali suchí a ešte k tomu do Trnavy nám vietor fúkal zase do chrbta.

Takže domov sme prišli vcelku ustatí, ale suchí, lebo príroda tento krát stála na našej strane.

Ľ.Kraic

Akcia Karpaty Tour – 4.ročník 23.6.2001 (archív KT)

Akcia Ilava – Homôlka 7.7.2001

Akcie sa zúčastnili: V. Putera, D. Surovčík, J. Poláček, P.Herceg, Ľ. Kraic, M. Unger, P. Hovorka.

Šlo sa po trase Ilava – Homôlka – Zliechov – Košeca – Ilava – Nemšová – Trenčín – Beckov – Py/TT.

Štartovali sme z Trenčianskej Teplej, kde sme nechali doviesť vlakom, len dvaja sólisti (Hovorka, Unger) to vzali po svojich. Rýchlo sme sa presunuli do Ilavy, kde začalo už to pravé stúpanie na sedlo Homôlka. Riadne vysilení sme ho nakoniec zdolali. Samozrejme tu hore bolo všetko zatvorené (veď sme na Slovensku). Občerstvili sme sa z vlastných zásob a pobrali sme sa ďalej. Nasledoval krásny zjazd do Valaskej, kde sme aspoň v obchode niečo do seba dostali. Ďalej sme pokračovali do Zliechova, ale najprv sme museli vystúpať jedno veľmi prudké stúpanie na sedlo pred Zliechovom. Trochu sme si odpočinuli a potom nasledoval dlhočizný zjazd cez Zliechov až do Košece. Za Zliechovom mal problém Juro Poláček so svojim nosičom, lebo sa mu zamotali popruhy z tašky do kolesa. Ale spoločnými silami sme to opravili.

Po občerstvení v Ilave sme sa Trnaváci rozhodli pokračovať po svojich až domov. Cesta to bola veľmi úmorná, lebo nás vysilili predošlé kopce, bolo to ešte veľa kilometrov a stále v protivetre. Ale zvládli sme to. Síce unavení, ale spokojní sami so sebou, že sme to nevzdali a že sme videli peknú časť Slovenska.

Na Homôlke

Akcia Neusiedlerské jazero 12.8.2001

Akcie sa zúčastnili: O. Stríž, I. Naništa, P. Herceg a syn Juraj, D. Surovčík, J. Poláček, Ľ. Slaný, V. Naď, A. Nováková, B. Ilavská, D. Pollák.

Počasie ráno bolo dosť neisté, no predpoveď v rozhlase sľubovala pekný slnečný deň. Do červena opálené nosy boli nakoniec toho dôkazom.

Už po príchode do mestečka Neusiedler am See nás ovanul príjemný vodou nasýtený a slnkom voňajúci vzduch. Podobne aj stavebný štýl penziónov bol znakom toho, že sme zavítali do rekreačnej oblasti. Zastavili sme sa v centre, kde hneď vedľa cesty je postavený akoby sťažeň z plachetnice, na ktorom sú pripevnené znaky (erby) miest v okolí jazera. V prístave bolo mólo, kde kotvili športové plachetnice. Hladina bola posiata surfistami. Keď sme sa dostatočne pokochali, pokračovali sme v ceste smerom na Podersdorf. Na cyklochodníku bola celkom slušná premávka oboch smeroch. Starostlivo upravené pláže boli dôkazom toho, že naši susedia si na čistotu a poriadok naozaj potrpia. Povedľa chodníka rástlo tŕstie, ktoré domorodí podnikatelia spracovávajú a predávajú. V okolí Zündorfu sme mohli spozorovať moderný veterný park, ktorý dopĺňa výrobu energie pre tento región. Asi o 16. hodine sme dorazili späť do Rusoviec, kde sme sa poriadne občerstvili, aby sme ešte zvládli 50-kilometrovú cestu do Trnavy. Vzdialenejší sa vybrali ďalej domov vlakom.

Uťahaní, ale spokojní sme sa nakoniec všetci šťastne dostali domov k svojim rodinám.

Akcia Muránska planina 25.÷28.8.2001

Akcie sa zúčastnili: S. Studený, V. Oravec, J. Poláček, M. Unger, P. Hovorka, M. Vrábel, R. Mocko, D. Mocková

Ubytovanie sme mali zabezpečené v bývalej škole v Pohronskej Polhore, s pripomienkou, že je tam ubytovaná partia drevorubačov, ale že sú to slušní chalani. Horehronskí drevorubači a slušní! Budú tam každý deň ožratí hulákať do noci a keď budeme mať pripomienky dostaneme jednu drevorubačskú po papuli. Lenže opak bol pravdou. Uťahaní chlapi prišli do ubytovne podvečer o šiestej, pozohrievali si v kastrólikoch večeru, otvorili fľašu piva a za chvíľu im hlava „padala“ pri televíznych správach. Za to my sme to roztočili, veď na každej akcii po príchode býva prvý večer búrlivý. Keď sme sa ráno okolo deviatej spúšťali zo sedla Zbojská do Tisovca, tak sme po ľavej strane zazreli drevorubačov už riadne zarezávať. Aj sme si navzájom zakývali dúfajúc, že oni nie päsťou. Nebolo treba, my sme sa po prvej ťažkej túre už spratali do kože a na ubytovni už bol dodržiavaný nočný kľud.

Veľké uznanie si zaslúžia makači Peter Hovorka a Mišo Unger, ktorí na rozdiel od nás nešli do Pohronskej Polhory z domu autom ale bicyklom cez Veľké Pole, Červenú Studňu, sedlo Tlstý Javor. Parádny výkon. Ráno sa im pravdaže nechcelo vyliezť z postele. Ale keď sa rozhýbali, dali v pohode naplánovanú trasu.

Absolvovali sme tieto trasy:

1. Pohronská Polhora – Brezno – Čierny Balog – sedlo Tlstý Javor – Utekáč – Kokava nad Rimavicou – sedlo Chorepa – Klenovec – Hnúšťa – Tisovec – sedlo Zbojská – Pohronská Polhora

Trasa to bola pekne kopcovitá, pozreli si múzeum Čiernohorskej železničky.

1. Pohronská Polhora – sedlo Zbojská – Tisovec – Hnúšťa – Ratková – Sirk – Revúca – Muráň – sedlo Dielik – Tisovec – sedlo Zbojská – Pohronská Polhora

Trasa viedla tento krát na východ od Pohronskej Polhory. Na trase bola okrem iného Ratková, kedysi známe historické mestečko, teraz obývané rómskym obyvateľstvom, kde sme opravovali defekt Milana Vrábla a bývalá banícka dedina Sirk, kde v detstve býval Peťo Hovorka, ktorý sa tu stretol a porozprával s bývalou susedkou.

Pri prudkom zjazde do Revúcej sme žiaľ zažili odvrátenú stranu cyklistiky, keď Milan Vrábel nezvládol pravotočivú zákrutu, spadol a zlomil si kľúčnu kosť (to prasknutie bolo celkom dobre počuť, čo príjemný zážitok veru nebol). Milan tým pádom dobicykloval a po ošetrení v Revúcej odcestoval vlakom domov.

1. Pohronská Polhora – sedlo Zbojská – Tisovec – Muráň – Predná Hora – Pod Javorinkou – Muránska planina, Veľká lúka – Muráň – sedlo Dielik – Tisovec – sedlo Zbojská – Pohronská Polhora

Zaujímavosťami trasy boli pekná prehliadka náhornej plošiny Muránska planina s voľne pasúcimi sa huculskými koňmi a Predná Hora, miesto kde môžeme raz skončiť ak nezlepšíme pitný režim. V pamäti tiež zostane reštaurácia na námestí v Muráni, kde podávali rezeň, ktorý bol taký veľký, že zjesť by ho dokázal asi len valibuk.

1. Pohronská Polhora – Brezno – Závadka – dolina Hronec – sedlo Burda – Tisovec – sedlo Zbojská – Pohronská Polhora

Na tejto peknej, fotogenickej túre som bol len s Vladom Oravcom. Peťo s Mišom sa ráno nasadli na bicykle a vydali sa na cestu domov a ostatní sa rozhodli pre prehliadku Ochtinskej aragonitovej jaskyne.

Navštívený kút Slovenska nepatrí medzi úplne top turistické destinácie, krása tunajšej prírody však určite stojí za návštevu. Cyklistické i pešie trasy budú určite vyhovovať záujemcom, ktorí vyhľadávajú kľud a ku šťastiu im nechýbajú preplnené turistické centrá a chodníky v štýle Václavské námestie v Prahe.

Stano Studený

Akcia (cyklozájazd) Sardínia – Budoni 14. až 23.9.2001

Akcie sa zúčastnili: S. Studený, M. Studená, B. Ilavská, T. Ilavská, B. Ďurišová, M. Šuga, J. Šugová, D. Polák, O. Stríž, H. Strížová, L. Strížová, V. Strížová, F. Krajčovič, J. Poláček, D. Surovčík, L. Hronský, R. Mocko, G. Péder, D. Biacovský, P. Horniak, D. Tekel, M. Tekelová, V. Ščevko, G. Ščevková, S. Ščevková, J. Androvič, R. Vrábel, Z. Kollárová, A. Roupa, J. Duran, N. Sládečka, Z. Wolek, R. Striženec, J. Janíček, J. Matej, M. Igaz, O. Igazová, O. Balajová, Z. Hobža, P. Liška a M. Navrátil

Je piatok, 8.00 ráno 14.9.2001 a skupinka 9 cyklistov čaká pred železničnou stanicou v Trnave na autobus s prívesom, ktorým príde hlavná skupina cykloturistov z Piešťan. Cieľ cesty – Sardínia. Asi po pol hodine prichádza žltá Karosa, naložíme batožinu, bicykle a vyrážame. Na Rakúskych hraniciach nám dávajú pocit, že ešte nie sme v EU. Musíme vyložiť všetku batožinu, ktorú nám röntgenujú. Keďže prístroje zistia len náhradné diely, náradie na bicykle a kartóny plechovkového piva, môžeme pokračovať ďalej. Cestujeme cez Graz, Udine, Firenze a po upršanej ceste nás ráno víta jasná obloha prístavu Livorno.

Počas desať-hodinovej plavby trajektom po mori sledujeme pobrežie Elby, Korziky a netrpezlivo čakáme, kedy sa objaví Sardínia. Večer pristávame v Olbii, vylodíme sa a po hodine cesty vystupujeme v kempe v Budoni. Časť výpravy sa ubytuje v v stanoch, časť musí ešte pohľadať apartmány.

V nedeľu ráno sa všetci stretávame v kempe pri raňajkách a plánujeme program. Počasie je pekné, ale fúka silný vietor a väčšina volí prehliadku pláží a okolia. Dvanásti netrpezlivci však sadajú do sedla a vyrážajú po trase Siniscola, Santa Lucia do Copo Comino. Siniscola je starobylé hlavné mesto barónstva Posada, leží asi 8 km vo vnútrozemí. Odtiaľ pokračujú po bezchybných asfaltkách do Santa Lucie, kde navštívia kolegov z Tiptouru. Tam dostávajú tip na miesto Copo Comino, kde sa nachádzajú do rôznych tvarov eróziou vytvarované skaly. Po 87 km sa potom človek už naozaj teší na dodrú večeru a lahodné sardínske červené víno.

V pondelok sa naopak vydávame na sever od Budoni. Cez San Teodoro, pôvabné mestečko s krásnymi plážami s belostným pieskom a bledomodrým morom končíme v Capo di Coda Cavalo. Z vyhliadky vysoko nad morom obdivujeme krásne červenkasté domy s bazénmi, tyrkysové more a ostrovčeky Tavolara a Molara. Spúšťame sa dolu na pláž, po vykúpaní sa, suchom obede a krátkom oddychu sa vraciame späť. Tachometer ukazuje 60 km.

V utorok sa znovu nakladáme na autobus a presúvame sa na Smaragdové pobrežie na severe Sardínie do mesta Porto Cervo. Tu v jednom z najkrajších prístavov Stredomoria obdivujeme luxusné jachty z celého sveta, prechádzame sa krásnym mestečkom plným kvetov a turistov, ktoré bolo postavené v 60-tych rokoch v pustej zátoke v pôvodnom sardínskom štýle. Poobede sa kúpeme na jednej z najkrajších pláží Sardínie – Capricciolli. Tí, ktorí máme aj bicykle si prezrieme aj okolie.

V stredu robíme výlet do vnútrozemia. Stúpame do hôr nad Budoni. Okolo vyschnutého jazera Posada (od mája údajne nepršalo) sa dlhým zjazdom vraciame na pobrežie. Opäť sú všade výborné cesty a tachometer v zjazdoch ukazuje aj cez 60 km/h. Navštívime mestečko Posada, ktoré leží na strmom kopčeku, odkiaľ máme výhľad na veľkú časť pobrežia s pomarančovými a olivovými plantážami.

Od utorka sa vietor utíšil a je celkom teplo. Preto väčšina zájazdu sa venuje kúpaniu a opaľovaniu. Časť však opäť nakladá bicykle a presúva sa na sever ostrova do Palau. Vystupujeme v prístave plnom jácht, premáva odtiaľto trajekt na Maddalenske ostrovy. Štyria kolegovia to aj využívajú. Väčšia časť ale sadá do sedla a zastavuje sa až pod Capo D Orso s mohutným žulovým blokom, ktorý erózia pretvorila na obrovského medveďa. Urobíme pár fotografií a cez Arzachenu, kde už okolo roku 2000 p.n.l. žili ľudia tzv. arzachenskej kultúry, sa vraciame späť do Palau.

V piatok sa už väčšinou len kúpeme, opaľujeme a kupujeme suveníry a potraviny na cestu. Večer si urobíme posedenie, kde pri dobrom vínku pozeráme kto, čo nafilmoval. Dobrú náladu okrem vínka zabezpečuje aj spústa zážitkov z nášho pobytu.

Týždeň utiekol ako voda a po naložení batožiny a bicyklov sa po známej trase vraciame domov.

Akcia Jašter (ukončenie sezóny) 10.11. 2001

Akcie sa zúčastnili: O. Stríž, D. Pollák, J. Antal, M. Šuga, F. Krajčovič, J. Budoš, V. Naď, I. Naništa.

Na túto pomerne už neskoro jesennú akciu sme prišli dvojako: niektorí na motoroch, ale niektorí aj na bicykloch (viď foto), za čo im patrí patričné uznanie. Bola to taká posledná bodka za končiacou sa sezónou, kde sme zhodnotili naše cyklokroky v tomto roku.

Akcia Výstup na Záruby 30.12.2001

Akcie sa zúčastnili: J. Benedikovič, E. Benedikovičová, P. Hlavna, S. Macejka, M. Babišík, D. Pollák, P. Herceg, M. Nižnanský s rodinou a ďalší.

Za vcelku slušného zimného počasia skupinka cyklonadšencov jeden deň v predstihu prišla osláviť končiaci sa rok 2001 na vrchol Zárub a zároveň pretrénovať svaly, ktoré teraz v zime poväčšine odpočívajú. K tomuto účelu, ako aj uctiť si končiaci rok, boli potrebné rôzne ingrediencie (vínneho charakteru) ktoré boli na tejto akcii aj v náležitej miere požívané.