Akcie 2003

Akcia Čachtice 12.4.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Golier, P. Herceg, P. Hovorka, B. Ilavská, Ľ. Kraic, V. Naď, I. Naništa. Ako hosť: p. Lenko.

Po trase: Trebatice – Vrbové – Krajné – Višňové – Čachtice a Trebatice, dlhej 41 km (trnaváci samozrejme o niečo dlhšej) sa vybralo za vcelku ešte chladného počasia 8 cyklistov otvoriť sezónu a našliapať prvé kilometre tejto jari.

Čachtice – námestie

Akcia Sládkovičovo 26.4.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Antal, B. Ilavská,J. Kliha, Ľ. Kraic,M. Marcinka,J. Nádaský, I. Naništa, A. Nováková, F. Trnka, M. Unger. Ako hosť: J. Bielko, J. Bajza.

Po cca 70km trase: Trnava – Sládkovičovo – Sereď – Šulekovo; sme sa tu rozdelili na skupinu smerujúcu cez Madunice do Piešťan a skupinu smerujúcu cez Trakovice do Trnavy.

Sládkovičovo – pri motoreste

Akcia Južná Morava 2.5.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Budoš, J. Golier, P. Herceg, Ľ. Kraic, V. Naď, A. Nováková. Ako hosť: J. Bielko, J. Bajza, J. Poláček.

Po trase: Kúty – Břeclav – Lednice – Bulhary – Pavlov – Pálavské vŕšky – Mikulov – Valtice – Kúty sme sa vybrali za pekného jarného počasia spoznávať krásy tamojšieho kraja, ktorý nás tak očaril, že sme si sľúbili, že sem budeme chodievať častejšie..

Akcia Bradlo 10.5.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Budoš, P. Herceg, P. Hovorka, B. Ilavská,j. Nádaský, D. Pollák. Ako hosť: J. Poláček.

Po trase: Trebatice – Prašník – Košariská sme prišli na Bradlo. Tu sme si trochu odpočinuli a rozdelili sme sa na skupinku smerujúcu na Vrbové a skupinku smerujúcu cez Trstín do Trnavy.

Akcia Okolo Tatier 23. Až 25.5. 2003

Za klub sa zúčastnili: J. Benedikovič, J. Budoš, A. Gieci, J. Golier, P. Hovorka, B. Ilavská, Ľ. Kraic, A. Nováková, S. Studený, F. Trnka. Ako hosť: J. Bajza, J. Poláček, I. Hovorka, P. Chnapko, P, Mikuda, M. Antal, Z. Lincmajerová, D. Surovčík, F. Valovič, Z. Kontína, M.+M.Nižnanskí.

Na cestu do Nižnej na Orave sme sa vybrali rôznymi spôsobmi. Naša skupinka sa vybrala vlakom do Žiliny. Celé Slovensko bolo upršané takže nálada vo vlaku nebola bohvieaká. Vystúpime v Žiline, tu neprší, tak sa vydávame rýchlo na trasu cez Belú, Starú bystricu do Nižnej. Po Belú to ide vcelku OK, ale potom začína pršať a dážď nás sprevádza až do cieľa, do Nižnej. Mokrí ako psy sa ubytovávame v súkromí a sušíme, čo sa dá. Našťastie na druhý deň vyjde slnko a to nás sprevádza už po celú dobu pobytu na Orave a v Tatrách.

Akcia NZC B. Štiavnica 5. až 8.6.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Benedikovič, A. Gieci, P. Hovorka, Ľ. Kraic, I. Naništa, M.Nižnanský, O. Stríž, M. Unger.

Po cca 160 km dlhej trase: Trnava – Hlohovec – Topoľčany – Veľké Pole – H. Hámre sa vydávame do B. Štiavnice.

Počasie nám prialo, ale cesta bola pomerne náročná, hlavne jej záver, kde nás už preverili samotné Štiavnické vŕšky. Oni nás potom vlastne preverovali počas celého zrazu. Tento kraj nemá ani kúsok rovnej cesty, vždy sa tu musí stúpať-klesať atď…

Ubytovávame sa v kempingu pri Počúvadle v chate Hron.

Hneď na druhý deň smerujeme cez Baďan hore na Sitno. Tento vrch hlavne jeho záverečné stúpanie nás totálne vyčerpá, takže hore dlho odpočívame. Cestou do kempu navštívime kaštieľ vo Sv. Antone a na chvíľku si odpočinieme v centre mesta. Večer zistím, že mám poškodené plášte. Keďže u usporiadateľov nepochodím, pokúšam sa na druhý deň hľadať šťastie v meste. Ale div sa svete v roku 2003 nie je v Banskej Štiavnici ani jeden cykloobchod. Keďže nepochodím ani v miestnom železiarstve ideme s Petrom Hovorkom a Mišom Ungerom do Zvolena. Našťastie plášte ešte túto cestu vydržia. V meste kúpim nové hneď ich vymením a potom naše cyklokroky vedú cez Žiar nad Hronom, Sklené Teplice do B. Štiavnice. Tu navštívime miestnu botanickú záhradu a trochu si odpočinieme pri Počúvadlianskom jazere.

Na druhý deň nás čaká cesta cez Tlmače – Kozárovce – Nitru a Hlohovec domov. Vďaka už spomínanému členitému terénu tejto krajiny sme si riadne načreli do rezerv našich síl, takže sme potom doma trochu dlhšie odpočívali.

Akcia Karpaty Tour – 6.ročník 21.6.2003 (archív KT)

Akcia Gabčíkovo 12.7.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Budoš, P. Herceg, D. Pollák, Ľ. Slaný, O. Stríž. Ako hosť: J. Bielko, J. Bajza.

Šlo sa cca po 118 km trase: Bratislava – Čunovo – Dobrohošť – Gabčíkovo – D. Streda – Jahodná – Trnava.

Gabčíkovská partia

Akcia Rysy 1. až 3.8.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Benedikovič, P. Herceg, B. Ilavská, M. Marcinka, M. Šuga, F. Trnka. Ako hosť: J. Bielko.

Šlo sa cca po trase: Trnava – Hlohovec – Topoľčany – Kováčová (nocľah) – B. Bystrica – Podbrezová – Čertovica – Tatry.

Akcia Kvašov 16.8.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Budoš, B. Ilavská, Ľ. Kraic,I. Naništa. Ako hosť: mladý manželský pár

Táto akcia vznikla vďaka pozvaniu Petra Vašinu navštíviť jeho chatu v Kvašove pri Ledniciach pri Púchove.

Do Trenčína sme prišli vlakom. Ďalej sme pokračovali po trase: Nemšová – Púchov – Lednice – Kvašov – Červený Kameň – Trenčín.

Počasie bolo vcelku priaznivé. Také, ako sa na august patrí, ani teplo, ani zima. Naša prvá zastávka bola v Nemšovej. Mesto sa chystalo na nejaké slávnosti. Bolo tu vidieť veľa krojovaných hudobných sprievodov. Potom sme sa zastavili v Ledniciach, kde sme si prezreli zrúcaninu tamojšieho hradu. Bolo to len pre odvážnych, lebo sme stúpali po vysokých rebríkoch. Blížilo sa poludnie a tak sme zamierili do miestnej reštaurácie. Cestu nám trochu predĺžil defekt na Božkinom bicykli. Potom sme už zamierili do Kvašova Petrovej chate. Bola v peknom lesnom prostredí, kde nám dobre padla kávička vonku pred chatou.

Cestou naspäť sme sa zastavili ešte v dedinke Červený Kameň, kde sme si pozreli tamojšiu prírodnú zaujímavosť – skalné bradlo.

Akcia Valachy 28. až 31.8.2003

Za klub sa zúčastnili: J. Budoš, A. Gieci, P. Herceg, P. Hovorka, B. Ilavská, Ľ. Kraic, I. Naništa, A. Nováková, Ľ. Slaný, O. Stríž, M. Unger.

Skupinka piatich cyklistov (Unger, Kraic, Hovorka, Herceg a Budoš) sa do kempu v Rožňove p. Radhoštěm vybrala po svojich po trase: Trnava – Nové Mesto n. Váhom – prechod Šiance – Uherský Brod – Vizovice – Luhačovice – Vsetín – Rožňov – kemp. Ostatní viac-menej kombinovali pomer vlak/bicykel.

Všetci sme sa tu však večer spoločne stretli, ubytovali sme sa do chatiek a pospomínali dojmy z cesty.

Na druhý deň sme sa vybrali stupákom na horské sedlo Poustevny, kde sme nechali bicykle a na pešo sme sa vybrali po hrebeni na vrchol Radhošťu. Cestou po hrebeni bolo vidieť veľa turistov a tak nečudo, že tu miestni pri soche boha Radegasta prevádzkovali malý bufet. Malé občerstvenie nám tu prišlo náramne vhod, pretože na vrchole Radhošťu bola síce pekná kaplnka, súsošie Sv. Cyrila a Metoda, ale inak sucho pre hrdlo. Vrátili sme sa k bicyklom a pokračovali sme ďalej do Štramberku, kde sme si chceli pozrieť zaujímavú rozhľadňu, tzv. Štramberskú trúbu. Štverali sme sa k nej dlho do kopca, no bezvýsledne, momentálne bola zavretá. Tak sme pokračovali do Rožňova, kde sme doplnili už prepotrebné kalórie.

Na druhý deň sme mali v pláne ísť na vrchol najvyššieho kopca Byskýd, Lysej hory, ale v noci pršalo, tak sme ráno vstávali neistí. Počasie nebolo úplne OK, ale bol to náš posledný deň, tak to skusíme. Nemali sme mapu, nemali sme v tom celkom jasno, tak sme trochu blúdili, samozrejme vždy do kopca no a potom zase naspäť. Našťastie na tretí raz sme na pokyn domácich našli tú správnu cestu vedúcu až na vrchol a po mimoriadne náročnom stúpaní sme túto horu pokorili. Našťastie hore nebol problém minuté kalórie rýchlo doplniť pri širokej ponuke vcelku lacných jedál. Po ceste okolo priehrady Šance sme sa nakoniec dostali na cestu smerujúcu do Rožňova. Večer sme si vymenili dojmy so skupinkami, boli v meste a v múzeu.

Ráno nastal časť ísť domov. Naša skupinka sa zase vybrala na nonstop trasu. Štartovali sme skoro ráno, vedúci bufetu nám urobil rannú kávičku a mohli sme spokojne smerovať domov.

Akcia Fatransko-strážovský cyklomaraton 13.9.2003

Za klub sa zúčastnili: P. Hovorka, B. Ilavská.

Súťažná akcia mala štart i cieľ v autokempingu Drienok v Mošovciach.

Naši účastníci absolvovali 118 km dlhú trasu: Mošovce- Blatnica – Vrícko – Jasenové – Kľačno – Vrícke sedlo – Kláštor pod Znievom – Necpaly – Mošovce.

Foto: Nie je

Akcia Havran – Jašter 4.10.2003

Za klub sa zúčastnili: P. Herceg, I. Naništa.

Šlo sa po trase: Trnava – Borovce – Piešťany – Havran – Radošina – Svrbice – Jašter – Trnava.

Foto: Nie je

Akcia Katarínka 12.11.2003

Za klub sa zúčastnili: M. Babišík, J. Budoš, J. Golier, P. Herceg, P. Hovorka, Ľ. Kraic, F. Krajčovič, V. Naď, I. Naništa, D. Pollák S. Studený, O. Stríž, M. Šuga.

Na akcii, kde sa nebicyklovalo, ale sa pri príjemnom horskom prostredí vyhodnocoval rok 2003. Na spestrenie bol uvarený chutný guláš a pri dobrom vínku sa spievali známe a pol noci aj menej známe pesničky.