Vrátna – Malá Fatra

Akcia Vrátna 11-15.9.2008

Vo štvrtok navečer sme sa dvanásti ubytovali v chate pod Sokolím (vo Vrátnej) ráno v piatok o 6.30 ešte tri dievčatá z BA a PY dorazili za nami a už o 8.00 sme šliapali za slnečného počasia po modrej na chatu na Grúni a po krátkom občerstvení (dvojboj – pivo a horec) na Poludňový Grúň -to bol fučiak. Odtiaľ cez Stoh na V. Rozsutec ,ktorý dal tiež zabrať ,ale stál za tie krásne výhľady. Potom dolu na Medzirozsutce, ešte na M. Rozsutec a späť po modrej cez Horné diery do Štefanovej.

Tretí deň sme sa vyviezli lanovkou do Snilovského sedla, a už peši pokračovali na V. Kriváň -tam bolo dosť chladno, tráva sa belela srieňom ale výhľady na naše hrbaté Slovensko opäť pekné. Tam sme sa rozdelili na dve skupiny, prvá si ešte vychutnala dlhšie pobyt na vrchole a potom sa cez Chleb vrátili lanovkou späť do Vrátnej.

Druhá skupina sme šliapali hrebeňom na M. Kriváň už za pekného, slnečného počasia, odtiaľ späť do sedla Bublen cez Chrapáky , Kraviarky po modrej do sedla Príslop a na chatu.

Ďalší deň (nedeľa) bola ľahká turistika, do dediny Terchová, návšteva kostola aj reštaurácie, potom náučným chodníkom cez Dolné a Jánošíkove diery do Štefanovej a späť na chatu.

Večere bývali pri táboráku alebo krbe s gitarou a spevom, tiež spomínaním na veselé historky z cyklociest či turistiky.

A tiež sme sa zhodli ,kde sa stretneme o rok na spoločnej turistike- budú to Pieniny. V pondelok doobeda za daždivého a chladného počasia sme sa rozlúčili a všetci sme šťastne dorazili za svojimi rodinami domov.

A to je koniec rozprávky, milí turisti , o rok dovidenia v Pieninách.