Kysucko-Oravská cykloturistika 29.6.- 2.7.2017

Účastníci akcie – J. Lukačovičová, J. Čavojová, M. Šuga, T. Gieci, P. Herceg

Štvrtok doobeda osádka dve Janky, Miro a ja sme naložili bajky u Michalca na dvore a vyrazili do Oravskej Lesnej. Cestou sme nemohli vynechať kysuckú dedinku -Starú Bystricu a pozrieť si európsku raritu- orloj, kde sme si otestovali svoje vedomosti z histórie. V blízkej reštike sme si pozreli  sadrové busty politikov z čias budovania socíka. Mirovi sa aj zaleskla slza za krásnymi časmi, ostatní sme boli radi, že to máme za sebou.

Po ubytovaní v hoteli Tyrapol, kde sme sa zrazili aj s Tónom, sme si urobili dvojhodinovú pešiu turistiku takou malou hrebeňovkou nad Oravskou Lesnou (vleky, rotunda, kostolík). Večer sme ukončili v oravskej kolibe na vynikajúcich bryndzových haluškách so zákvasom. Akurát mladšej Janke boli  veľmi mastné. No a potom ešte welnes v hoteli.

Ráno o deviatej sme už bicyklovali do Zákamenného a cez Novoť, kde sme malým prváčikom, ktorí nám mávali vysvedčením, skontrolovali  jedničky, šliapali na poľskú hranicu.

Krátko sme tlačili bajky po Poľsku, nasledovali stupáky a potom po lesných, ale dobrých zvážniciach už na Slovensku – ten okruh sa nazýva okolo  Pilska (hraničný vrch 1566m.n.m.) – sme sa dostali poobede do dedinky Mútne. Odtiaľ po hlavných cestách smerujeme do Oravskej Lesnej. Pred ňou ešte k zjazdovkám a Oravskej železničke.

Večer sme znovu absolvovali welnes a blízku reštiku.

Na druhý deň, v sobotu, sme sa rozhodli ísť pozrieť priehradu nad Novou Bystricou, Tóno vymyslel skratku (to mu poradili domáci), no ale ako to zvyčajne býva, skratka bola dlhšia ako plán. Najskôr sme šliapali po hlavnej ceste stúpaním na Demänovské sedlo (prepoj medzi Oravou a Kysucami), neskôr sme odbočili do lesa, kde sme peknou asfaltkou klesali do doliny veľmi krásnym lesom, ešte mokrým od nočného dažďa. Žiaľ túto pohodu nám pokazil hnusný psisko, ktorý v závere doliny pri neďalekej chate vystrelil za nami. Najskôr napadol Janky a potom sa odbavil na nás. Ja som si to odniesol pri kolízii so psom  zranením kolenom a lakťom.

Prišli sme na rázcestie, kde Tóno zahlásil ďalšiu skratku skratky a tak sme si prudkým stúpaním rozbahnenou lúkou plnou boľševníka (invázna, jedovatá rastlina) tlačili bajky, aby sme prišli na zvážnicu, po ktorej by nám to trvalo o desať minút viac.

Po očistení nánosov bahna sme pokračovali už peknou lesnou cestou okolo priehrady do Novej Bystrice. V potoku poumývali bajky, v miestnej krčme sme prečkali búrku a došli sme na Vychylovku.

Tam sme si niečo zajedli, dali pivko, trochu si odpočinuli na slniečku a potom sme vyrazili po starej lesnej ceste stúpaním na Demänovské sedlo, odtiaľ sme pokračovali  lesom a lúkami do Oravskej Lesnej.

Večer opäť welnes,  svadobná zábava a tanečky v kultúrnom dome.

Ráno sme sa zbalili, už bolo aj nepriaznivé počasie a cestovali sme domov.

Ďakujem partii za pekné zážitky, veľa, veľa humoru a radosti z bajku.