Okolo Tatier 2008

Akcia Okolo Tatier 23. až 25.5.2008

Na cykloakcii, ktorú organizoval cykloklub Nižná, sa z MKCK zúčastnilo 11 cyklistov(tiek). Moja púť sa začala na stanici v Ružomberku s partiou Piešťanských cyklistov. Vybrali sme sa po červenom Céčku na Liptovskú Sielnicu. Tu sa naše cesty rozdelili, Piešťanci išli po hlavnej ceste do Zuberca, ja som si vybral Kvačianskú dolinu na Huty a Zuberec. Aj keď som zo začiatku tlačil bike, ale tie krásne scenérie nemali chybu. Keďže som išiel sám, tak som sa zbytočne nezdržoval, no a v Nižnej už sme boli na prezentácii spolu s ostatnými z MKCK. Chýbali len non stopári Ľubo s Kamilom. Tí prišli až podvečer, lebo išli celú cestu z Trnavy popri Váhu cez Žilinu, Terchovú, Párnicu a celý čas v protivetre. Prišli unavení, ale šťastní, že nezmokli. Po občerstvení sme sa išli ubytovať na lesnícke učilište v Tvrdošíne. Večer do známej krčmy na dobré pivko.

Ráno na sme sa všetci stretli štarte . Po odštartovaní pelotónu išiel každý, ako mu vyhovovalo. Možno prvý pád som mal ja, keď mi znenazdajky skrížila pádom cestu mladá cyklistka. Dopadlo to asi pre oboch v pohode. Trochu škrabancov.

Tradične sme sa zastavili v dedine Suchá Hora, potom sme už išli do Poľska spoločne. Ďalšia prestávka bola na turbožinčici a syre už na Poľskej strane. A pokračovalo do Zakopaného. Po návšteve kostola, občerstvení na Centrálnom námestí a začiatku dažďa už začal stupák na hranicu. Nabrať stratené kalórie sme sa šli do krčmy na Podspádoch. No bolo zavreté, ale Paľo Vrábel toľko búchal na dvere, až otvorili deti domácich.

Pivečko, horce, dobré jedlo. Potom prišli cyklisti z Modry aj majitelia krčmy. Na rozlúčku Paľo Vrábel ukázal deťom vrcholnú pilotáž na zadnom kolese, na náš údiv aj dievča a chlapec vedeli takto jazdiť.

K večeru sme sa ubytovali v našom penzióne v Tatr. Lomnici. Bol perfektný. Non stopári Ľubo s Kamilom pokračovali do Popradu na stanicu a šli hneď domov, lebo mali na druhý deň doma povinnosti. My sme šli v ten večer ešte na pivko porozoberať dojmy končiaceho sa dňa.

Na druhý deň Juro Golier zorganizoval výlet na Popradské a Štrbské Pleso. Tam i späť sme išli električkou. Večer sme boli na zábave a opekačke, ale bolo dosť špatné počasie.

V nedeľu sme sa rozlúčili a po skupinkách sme sa rozišli domov. Ja som mal naplánované ísť do Trnavy cez Lipt. Mikuláš, Svätý Kríž, Ružomberok, Martin až do Gaderskej osady, kde som prenocoval. Odtiaľ cez Vyšehradné do Prievidze a Piešťan. Potom vlakom do TT.