Akcia Po Považskom Inovci 8.6.

Akcie sa za MKCK zúčastnili: Jožo Benedikovič, Peťo Hovorka, Juro Poláček, Jožo Nádaský, Milan Ševčík, Ľubo a Milka Kraicovci, Dušan Surovčík, Hela Gurinová, Paľo Vrábel, Juro a Martin Golierovci a Peťo Hovorka.

Ako hostia: Ivan Kubiš, Kornel Ninis, Heňo Molnár, Denis Vrábel a Mirka Valovičová.

Začnem ako vždy zoširoka. Minulý rok sa na cyklozraze KST v Piešťanoch išla trasa nazvaná Horská, ktorá previedla pelotón cestičkami Považského Inovca. Pretože do tejto oblasti na bicykloch naše klubové akcie nebývajú príliš časté, napadlo ma trasu zopakovať. V pondelok pred akciou za mnou prišiel Vlado Oravec, ktorý ako dobrý znalec tejto oblasti trasu vyšperkoval. A tak sme mohli v nedeľu prejsť krížom krážom našu časť Považského Inovca.

Zraz bol určený v nedeľu 8.6. o 9:00 na železničnej stanici v Piešťanoch. Ja ako garant som samozrejme prišiel medzi poslednými, spolu s príchodom rýchlika od Trnavy. Z vlaku sa síce vyhrnulo viacero cyklistov, ale náš hlúčik už len doplnilo pár posledných cykloturistov, ktorí prišli autami a pred pol desiatou vyrážame spanilou jazdou okolo Auparku a cez kúpele do hôr. Ideme cez Moravany, okolo Striebornice smerom na Výtoky. Za mlynmi odbočujeme doľava smerom na Jelenie jamy. Sklon cesty stúpa a naša rýchlosť primerane klesá. Väčšine z nás dobre padne krátka zastávka na doplnenie vody a síl pri upravenom prameni. Ešte chvíľu stúpame a už sme na križovatke smerom na sedlo pod Kostolným vrchom. Tu robíme prvú fotografiu, ktorá slúži ako základ prezenčnej listiny. Objavujeme druhý nedostatok prípravy akcie zo strany garanta, ktorý si nezabezpečil fotoaparát na dokumentovanie. Našťastie to zachráni Ľubo, ktorý nás zveční na prvom dnešnom vrchole. Po krátkej pauze opúšťame asfalt a lesnou cestou sa okolo horárne pod Kostolným vrchom dostávame na Nový Majer nad Dominovou Kopanicou. Tu sa odpája Peťo, ktorého galusky nie sú vhodné na ďalšie pokračovanie. Pri klesaní na Dolinu sa na hrane ale pohybujeme viacerí s našimi trekovými bicyklami, dokonca sa nám nevyhnú ani drobné pády a prvé defekty. Všetci ale šťastne zídeme dole a môžeme pokračovať smerom na Ranč pod Babicou na okraji Bojnej, kde sa chceme posilniť pred ďalším výstupom.

Po ceste Jožo dostáva druhý a tretí defekt a tak spolu s Paľom trochu meškajú. Až tak to nevadí, lebo krásne nedeľné predpoludnie naplnilo Ranč a priľahlú zoologickú záhradu výletníkmi a tak dosť dlho čakáme na obsluhu. Nakoniec sa ale dočkáme, niektorí si ešte rýchlo pozrú ZOO (nám ostatným stačí audio ukážka revu leva) a s oneskorením vyrážame v horúčave na cestu späť. Slnko stojí priamo nad nami a aj keď ideme lesom, pripeká nám poctivo na hlavy. V stúpaní pod Mačacou skalou sa posledná skupinka opäť zdrží Ivanovi padá reťaz tak nešťastne, že sa nám nedarí nahodiť. Dokonca sa nám podarí zničiť šróbovák, ktorý nám požičia okoloidúci cyklista, ale reťaz je zaseknutá na fest. Ivan sa preto otáča dole kopcom, že na Ranči alebo v Bojnej to nejako dá dohromady a pôjde ďalej svojou trasou. My pokračujeme po peknej lesnej asfaltke, z ktorej sa na pár miestach otvárajú krásne pohľady na Považský Inovec až k bývalej horárni Janiš. Tá je síce opustená, pomaly sa začína rozpadať, ale je pri nej upravený zdroj dobrej studenej vody. V tej horúčave to nemôžeme vynechať. Po krátko občerstvení to už nejako dorazíme na Novú Lehotu. Záver do dediny je strmý, ale našťastie nie príliš dlhý. Tu nás opäť dobieha Ivan, ktorému sa nakoniec podarilo reťaz nahodiť. Čaká nás ešte posledné prudké stúpanie do sedla Bezovec. Tu sa nám naskytne ďalšia príležitosť na krátky odpočinok Jožo hlási defekt č. 4. Dobre nám to padlo, potom je to už naozaj len kúsok a sme na poslednom vrchole.

Sme radi, že už to dnes nepôjde hore kopcom, fotíme sa, Paľo predvádza svoje kúsky na zadnom kolese. A už len zošup dole po ceste cez Starú Lehotu, Nový Zéland, Modrovú, Modrovku do Ducového. Tu dáme krátku zastávku na vydýchanie a jedno pivo alebo kofolu. Do Piešťan je už skoro vidieť a my sa nemusíme naháňať. Moravany obídeme sprava cez polia a cez Kúpeľný ostrov a Sklenený most sa dostávame na druhú stranu Váhu. Tu nastáva čas rozlúčky niektorí už pokračujú domov a Piešťanci akciu zakončia posedením so Svijanmi na terase z paliet pod Skeletom.

Takže krátke zhrnutie, pre tých, ktorým sa nechceli čítať moje dlhé výlevy výborná akcia, myslím si, že Vladova úprava trasy bola super (škoda, že sa nakoniec nemohol zúčastniť) a počasie vyšlo až moc dobre (teplota sa mohla rozdeliť na 2 až 3 akcie). Časť účastníkov sa stretne už sa 4 dni v Tatrách, s ostatnými sa snáď stretneme na Karpaty Tour.