Silvestrovský pochod na Geldek – Jelenec 31.12.

MKCK: Babišík Milan, Igor Naništa, Juraj Golier, Ľuboš Kraic, Ľubo Rosa, Pavol Herceg, Dalibor Ješko a Ján Budoš.

Hostia: Tomáš Babišík, Nina Budošová, Marcel Reisinger, Hela Rosová , Jozef Struhár, Braňo Polocík, Vlado Šulko, Jarka Šulková, Miloš Miklošovič a Vladimír Trajlínek.

V sobotu 31.12.2016 ráno sa stretávame v Doľanoch pri požiarnej zbrojnici. Vonkajšia teplota v aute nám ukazuje -7 stupňov, ale obloha je jasná a na obzore sa objavilo ranné slnko. Po zvítaní, posmelení sa , vysvetlení trasy o 9-tej hodine vyrážame na trasu.

Smerujeme ku mestskej veži (z r.1598, ktorá je postavená na kamennom moste nad potokom, vydržala aj záplavy z r. 2011), pri kostole odbočujeme doľava. Po lesnej, neznačenej ceste prudko stúpame nad obecnými záhradami. Asi po 20 minútach prichádzame na čistinku a máme povinnú pitno-zakuskovú prestávku. Pokračujeme už miernejším stúpaním, obchádzame kopec Skalka (574m) a zastavujeme sa na čistinke s poľovníckym posedom a krmelcom. Po pravej strane obchádzame Skalku (584m) a klesáme k obore a popri nej sa dostávame až k veľkej bráne obory, ktorá je zatvorená.

Tu prichádza na rad malá prestávka s občerstvením. Nachádzame sa pod Keltekom (dolianský názov Geldeka). Stúpame vrstevnicovo a pred nami sa rozprestiera hrebeň Roštúna (Malá a Veľká Vápenná).

Konečne sme na hrebeni Geldeka (694m.n.m.), kocháme sa pohľadmi, nechýba vatra, dobrá nálada, je tu už kopu turistov. Prišli sme akurát včas, domáci k vrcholovému stĺpu priväzujú slovenskú vlajku, spievame hymnu a naši speváci sa pripájajú k Doľanskému spevokolu, ktorí nôtia slovienskie národnie piesničky. Predseda Igor už otvára šampanské, fotíme sa , akoby to bol už koniec akcie. Ale sme len na vrchole prvého kopca.

Ťažko sa nám odchádza, ale ešte máme pred sebou vrch Jelenec. Cez dieru v obore, ktorá rozdeľuje doľanskú časť a častovskú oboru sme prešli miernym stúpaním na vrch Jelenec (694m), z ktorého boli krásne výhľady na Veľkú Homolu, Čertov kopec, Skalnatú, Vysokú…, v pozadí sme videli zreteľne rakúske Alpy. Juraj Golier vyťahuje šampanské, ktoré „krvopotne“ niesol až z Dolian. Pripíjame si, nálada graduje.

Dalibor si na ohníku opeká cibuľu, pripája sa k nemu Igor, (že má ešte jednu cibuľu na opekanie aj on), ale máme pred sebou cestu dole častianskou dolinou, tak pokračujeme ďalej.

Prudko klesáme, po ľavej strane obchádzame Egreš (544m) a zastavujeme sa až pri poľovníckej chate Dolina, ktorú majú v nájme poľovníci z Častej. Tu je výborná nálada, gitara, živá muzika (mix country a modernej muziky), výborný kuchár a pomocník – guláš zo srnca z rožkami a daniela z bodkami, varené vínko a čaj.

Pomaly sa lúčime. Niektorí tu ešte zostávajú, prajeme si veselý Silvester a v novom roku sa stretneme na Trojkráľovom pochode, ktorý má pod palcom Palino Herceg.

Záverom sa dostávame cez vinice do Dolán, kde sme začínali. Trasa bola dlhá 19 km.