Akcia Luhačovice

Za MKCK sa akcie zúčastnili: Božka Ilavská, Hela Gurínová, Dušan Surovčík.

Hosť: Maroš Modrovský

V sobotu, dňa 7.08.2010 bola podľa kalendára akcií MKCK naplánovaná akcia do LUHAČOVÍC.

Neisté a vrtkavé počasie už deň predtým, mi robilo starosti, či sa pôjde na akciu alebo či ju preložiť. S veľkými obavami som čakala, čo bude ráno. Po dohode s niektorými záujemcami o akciu, že ak nebude ráno liať, na akciu ideme, som očakávala ráno.

Po prvom pohľade do okna som bola však neistá, či ozaj aj niekto na stanicu k vlaku príde, či nepôjdem do Trenčianskej Teplej, odkiaľ sa štartovalo na trasu, sama.

Obloha bola pomerne dosť zatiahnutá a dostávam správu z Trnavy, že tam už búrka vyčíňa. Vzápätí dostávam správu zo železničnej stanice z Piešťan, že ma tam už čakajú. Takže je rozhodnuté, ide sa.

Z Piešťan sme cestovali vlakom do Trenčianskej Teplej o 6.54 hod. Božka, Hela, Dušan. Po vystúpení z vlaku na nás už čakal Maroš. Malé technické úpravy a o 8.00 hod. vyrážame na trasu. Prejdeme Trenčiansku Teplú, smer Dubnica, potom cez Nemšovú, Horné Srnie, Rybníky, Vlársky priesmyk a sme na Moravskej strane. Prechádzame Brumov, pokračujeme do Jestřabí, kde si dáme malú prestávku na teplé občerstvenie, nakoľko teplota vzduchu nebola tiež veľmi priaznivá (17 st.). Po príchode do Slavičína majú niektorí, pri pohľade na čierňavu pred nami, obavy, či sa dostaneme do Luhačovíc suchí. Do Luhačovíc prichádzame pred pol dvanástou. Po prechádzke kúpeľnou promenádou a po ochutnávke minerálnej vody z prameňov: VINCENTKA, OTTOVKA a Dr. ŠTEPÁN zasadneme do jednej z mnohých reštaurácii na pešej zóne k obedu. Tu sa na nás dokonca sem-tam usmeje aj slniečko z oblohy. A vôbec tu neprší!

Z Luhačovíc vyrážame okolo 13.40 hod. smer Bojkovice. Cesta je príjemná, málo frekventovaná, pekne zvlnená, ako húsenková dráha, okolie krásne zelené, pekné výhľady na Vizovickú vrchovinu. Z Bojkovíc sa nasmerujeme na Komňu, kde sa na chvíľu zastavíme a pripomenieme si historický moment – údajné rodisko J.A.Komenského, jeho pamätník , kameň, kde stál jeho rodný dom a sýpka z r. 1774, ktorá bola upravená ako pamätník k 400. výročiu narodenia tohto „učiteľa národov“. Po necelých 3 km sa dostávame na križovatku motorest RASOVÁ Nové Dvory, kde si dáme kávičku na vzpruženie do ďalšieho, posledného namáhavejšieho stúpania – TROJÁK. Tu konečne začína tá pohodlnejšia časť našej cyklistickej túry Lopeník, Březová, Bošáca, Dolné Srnie – klesanie, až na malé hupáčiky, až do Nového Mesta nad Váhom, kde sa rozlúčime s Helou a my traja pokračujeme smer Piešťany popod hrádzu Váhu. V Hornej Strede sa oddeľuje Dušan a ja s Marošom pokračujeme.

Domov prichádzam o 19.45 hod., síce mokrá (ale nie od dažďa) a spokojná, že som to ráno, pri pohľade na tú strašidelnú oblohu, nevzdala. Celý deň nás prenasledovali mraky, ale dážď sa nám vyhýbal. Alebo my jemu? Na bicykloch sme prešli 135 km, nastúpali 1350 výškových metrov a spokojní sme sa vrátili domov.