Akcia výstup na Záruby

P. Herceg, I. Naništa, J. Nádaský, J.Michalec,
Ako hostia:
E. Hercegová s rodinou

Ráno sa stretáme o 8:35 h v Trnave na žel. stanici až traja. Igor N, Jozef N, Jozef M.

Počasie vyzerá sľubne. Teplomer ukazuje -10 st.C a hlavne, je bezvetrie. Po vystúpení z vlaku v Smoleniciach nás už čaká Pavol Herceg s rodinou. Po zvítaní a upresnení trasy šliapeme po chodníku okolo Chemolaku do obce Smolenice. Prejdeme okolo kostola a pri bývalom pivovare odbočíme doprava do doliny Hlboča. Chodník je pocukrovaný snehom. Stúpame plynule hore okolo zamrznutého jarku a obchádzame prvé polámané stromy. Mokrá jar aj leto t.r. zmáčala zem a korene starších stromov sa už nedokázali udržať na skalistom podklade kopca. Prvú prestávku si urobíme pri kaplnke v skale, na konci doliny Hlboča. Sme prekvapení, že tečie voda v blízkom občasnom vodopáde. Po krátkom občerstvení pokračujeme ďalej po značke smerom k Čertovmu žľabu. Po ceste obdivujeme zamrznutú krásu zimného lesa. V žľabe sa náš postup hore spomaľuje obchádzaním ďalších popadaných stromov. Po zdolaní strmého stúpania pri smerovníku s n.m.v. 555 m sa dohadujeme ako ďalej. Eva H. má trocha problémy s dýchaním a netrúfa si vystúpiť až hore na Záruby. Po vydýchaní sa, prehovorí syna Juraja s nevestou, aby si trasu túry skrátili. Vrátia sa lesnou cestou k Smolenickému zámku a späť k autu na žel. stanici. Preto sa krátko s nimi rozlúčime, zaželáme si VŠETKO NAJLEPŠIE V NOVOM ROKU 2011. Ďalej postupujeme už len v štvorici, Pavol H., Jozef M., Jozef N., a Igor N.

Stúpanie do sedla pod Zárubami je opäť lemované lesným polomom. Stromy sú naukladané vo svahu ako keď spadnú kocky DOMINA v úseku cca 200 m. Cestu nám spríjemňuje vykúkajúce slnko nad „mliečnym morom“, ktoré je rozložené v doline. Obdivujeme krásu inovati na lesných velikánoch a stúpame hore po kľukatom chodníku. V niektorých úsekoch má pripekajúce slnko takú silu, že jej neodolá ani sneh, ktorý schádza z chodníka dole. Ani sa nenazdáme a už sme hore na Záruboch. Hore ešte stretáme pár rodín s deťmi, ktoré tiež neodolali výletu na zdolanie najvyššieho kopca Malých Karpát na záver roka. Vynaložená námaha na zdolanie vrcholu stála zato.

Pri kríži sa nám naskytne ÚŽASNÝ VÝHĽAD NA MLIEČNE MORE DOLE POD NAMI. Krásnu scénu dotvárajú zasnežené stromy s námrazou a SLNIEČKO, ktorému vystavujeme naše líca, aby sme sa troška ohriali aj opálili. Nasleduje slávnostný vrcholový prípitok, fotografovanie, kochanie sa výhľadmi. Po občerstvení a doplnení kalórií ešte zamávame na pozdrav turistom zo Záhoria a zostupujeme dole po hrebeni Zárub smerom na Havranicu. Na chodníku rozoznávame aj stopy po pneumatikách horských bicyklov. Tradičný „výjazd“ na Záruby si nedajú ujsť ani vyznávači tejto adrenalínovej disciplíny. Našu túru zakončíme pri krbe staničného bufetu, kde sa ešte trocha zohrejeme a počkáme na vlak do Trnavy. Lúčime sa s Paľom H., ktorý ide domov cez Trstín do Bíňoviec. Vo vlaku do Trnavy ešte stretáme kamarátov bicyklistov z Kopánky, ktorý absolvovali výlet na Kršlenicu. Unavení, ale aj spokojní s prežitým dňom v krásnej zimnej prírode sa podvečer vraciame späť domov k rodinám.