Akcia Zimný prechod – Kremnica 9.-10.3.

V piatok po obede vyrážame z Trnavy autom J.Budoša na cestu po R1 do Kremnice v zostave: J.Budoš, I.Naništa, R.Stachovičová. Pre chorobu necestuje V.Naď, P.Herceg. Za Nitrou sa už obloha „mračí“ a za Žiarom n/Hronom už vchádzame do riadnej búrky. V Kremnici vybaľujeme veci z auta za stáleho dažďa. Stretáme tu aj T.Gieciho, ktorý prišiel autom sám od Topoľčian. Po ubytovaní na internáte a zvítaní sa s domácim organizátorom I.Florovičom, posedíme pri dobrom vínku a družnej debate chvíľu na izbe. Potom vyrážame do mesta, do miestnej reštiky na večeru. Dobrú večeru ešte zalejeme pár pivami a odchádzame spať na intrák. Tajne dúfame že dážď ráno prestane a ráno už bude v pohode.

A naše želanie sa aj splnilo. Ráno je zamračené, ale už neprší. Po raňajkách je zraz o 7:30 hod na parkovisku Jeleň pred autobusom, ktorý nás po poučení organizátorm I.Florovičom vyvezie na Turček (630 m.n.m.) štart 1 etapy prechodu.

Sneh sa objavuje na lúke nad Turčekom a tak pripíname bežky. Po včerajšom daždi je sneh mäkký a tak mažeme bežky „lepidlom“ aby sa nám lepšie šliapalo do kopca. Dnes máme v pláne prejsť trasu: Krpec /1030 m/- Flochovú /1318 m/- Kordícke sedlo- Skalku /1232/ spolu cca 28 km. Cesta na hrebeň je v miernom opare ešte v pohode aj napriek náročnému stúpaniu v mäkkom snehu. Na hrebeni na Flochovej a pred Kordíkmi nás prekvapia snehové záveje, ktoré robia pri zostupe menšie problémy. Jazdíme cez ne ako po zamrznutej morskej vlne. Hore a dole s občasným pádom na hubu. Cesta na Skalku je už upravovaná ratrakom, preto šliapeme do cieľa trasy ako po „Václaváku“. Trocha ešte „blúdime“ v hustej hmle, na zjazdovke (skratke) v úseku cca 100 m sa netrafíme do protiľahlého lesného chodníka. Po zorientovaní miestnymi lyžiarmi sa úspešne stretávame na parkovisku pod Skalkou.

V nedeľu odchádzame na 2.etapu prechodu autobusom na Skalku/ 1232 m/. Tu si vyšliapeme kúsok z parkoviska na super upravenú trasu smer Tri Kríže /1265 m/- na chatu Hostinec /1115 m./ Objavuje sa slniečko a tak nálada na trati ju pohodová. Okolo 11 h sa blížime ku chate na sľúbený guláš. No ten sa cez noc organizátorom „ zbrčkavel“, keď ho dali chladiť do „teplého“ snehu. Náhradnú cesnačku preto stihli dovariť obetaví organizátori len tak-tak. A párky vraj zháňali na rýchlo po Kremnici kde sa dalo. Ale táto vynútená zmena bola vynahradená a doplnená dobrou náladou a spevom 2 hudobníkov harmonikára a gitaristu. Po občerstvení nás čaká už len krásny dlhý zjazd dole do doliny a okolo potoka cez tunel do Kremnice k ROH hotelu. Maja Šulková z Prievidze navrhne ešte v sedle pred zostupom peknú „obchádzku“ na Slobodné, kde sa nám objavujú krásne výhľady do doliny a na okolité lesy. Dĺžka dnešnej trasy je cca 20 km. Po stretnutí na ROH hoteli a doplnení tekutín sa lúčime s kamarátmi a nakladáme „tenké drievka“ do auta. Dovidenia opäť o rok na 50. Ročníku prechodu.