Akcia Trnava – Rysy 30.7. až 2.8.

Po niekoľkých rokoch sa opäť do plánu akcií MKCK dostala nonstop jazda Trnava Rysy.

Na 38. ročníku tejto cykloturistickej nonstopjazdy bolo pri prezentácii zaregistrovaných 117 účastníkov a vo štvrtok ráno v deň jazdy na trať vyrazilo 113 účastníkov za účasti primátora Trnavy.

Na akcii sa zúčastnili Jozef Benedikovič, Kamil Lavor, Palo Vrábel ( štartoval už 17 krát ), ďalej Mirka Valovičová – ako účastníčka necyklistickej časti nonstop jazdy a v radoch usporiadateľov pracoval aj Miroslav Šuga.

29.7.2015 v stredu bola prezentácia účastníkov nonstopjazdy, kde som stretol viacerých priateľov z rôznych cykloakcií. 30.7.2015 o 04:00 hod bolo odštartované, nazval som to mokrý štart, lebo aj keď už nepršalo a počasie sa malo už len zlepšovať, cesta bola ešte mokrá, čo nebolo moc príjemné na začiatok. Z Trnavy sme sa vydali smer Hlohovec, Topoľčany, Partizánske na prvý vážnejší kopec Veľké pole, Horné Hámre. Od zastávky v Horných Hámroch sa počasie už len zlepšovalo, ideálne na cyklistiku – polooblačno teplota + 24 st. C. V Strážoch pod Zvolenom bol klasický obed cyklistov – špagety na tri spôsoby a po zastávke v Nemeckej s prejavom vďaky pri pamätníku nás čakalo stúpanie na Čertovicu. Zjazd z Čertovice bol pre mňa najkrajšia časť nostopjazdy, tak som si to poriadne užil samozrejme s tým, aby som „nezískal nejaké cestné lišaje alebo nebodaj niečo ešte horšie“. Potom nás už čakali len „ hupáčiky“ Hybe, Východná, Važec a stúpanie na Štrbské pleso. Následne sme sa zhromaždili na parkovisku v Starom Smokovci, odkiaľ sme sa spoločne v balíku pobrali do INTERCAMP – u TATRANEC, kde bol cieľ dnešnej nostopjazdy Trnava Rysy 2015. V hoteli Tatranec nás čakala teplá večera, tento krát hovädzí guláš.

Tento rok sa nonstop jazda termínovo nestretla s 59. ročníkom Medzinárodného stretnutia mládeže na Rysy (6.-9.8.2015). Ja som absolvoval len cyklistickú časť nonstop jazdy. Keďže som v posledných rokoch 3 až 4 krát do roka v Tatrách, turistiku som vynechal a na druhý deň som hneď cestoval vlakom domov.