Akcia Klenová

26.1.2019

Akcie „mimo“ plánu MKCK sa zúčastnili domáci aj hostia v tejto zostave: I.Naništa, P.Rapant, Mária Časná, Anna Čičmanová, S.Macejka, Ľ.Kraic, E.Kraicová, Paľo Majerík, J.Golier, B.Golierová, R.Mocko, M.Miklošovič, V.Miklošovičová, V.Trajlinek, M.Babišík, B.Polocik, M.Modrovský, J.Polakovič, M.Šuga, V.Putera, D.Fáziková, M.Farkašovská, Jozef Baránek. Spolu za farby MKCK „šliapalo“ 24 turistov-tiek.

Akcie sa zúčastňujeme už niekoľko rokov skoro pravidelne – v rámci zimnej prípravy na cyklistickú sezónu.

Štart na túto akciu je z ľubovoľného miesta, stretnutie na Klenovej pri poľovníckom posede na červenej značke je potom pre všetkých medzi 11.30 h a 12.30 h. Z Lopašova je vyznačená oficiálna červená značka na Klenovú a Brezovú, po ktorej sa vydávame aj my.

Na štart akcie do Dolného Lopašova sme sa dopravili rôzne. Pár ľudí využilo SAD a väčšina išla autami. Podľa dohody sme sa všetci stretli o 9:15 hod v Lopašove po príjazde autobusu z Chtelnice. Ráno bolo ešte pár stupňov C pod nulou, zamračené, bez sneženia. Po krátkom zvítaní sa a urobení tradičnej štartovej fotky- vyrážame svižným krokom na trasu. Dnes nás čaká cca 23 km/ 400 m prevýšenia.

Jedna pani ani s nami nešla a hneď na začiatku zistila že podrážka na jej topánke je „oškerená“. Po zafixovaní podrážky špagátom sa vrátila naspäť do Chtelnice.

Na konci Lopašova stretáme ešte Vlada a Naďu Chrapčiakovcov, ktorí tu prišli zaparkovať auto. Po krátkom pozdrave pokračujeme rezkým krokom okolo miestneho lomu do borovicového lesa ďalej. Cesta stúpa hore pekným lesom a začína aj drobno snežiť. Po prvú horáreň sa pelotón pešiakov slušne natiahol. Konečne je tu rázcestie a zaslúžená prestávka. Anka Čičmanová mala nedávno narodeniny. Ponúka nás super pagáčikmi a kalíškom na zahriatie. Blahoželáme jej a prajeme všetko najlepšie. Hlavne zdravie, šťastie, lásku a veľa zdolaných turistických vrcholov.

Po občerstvení začína snežiť viac a tak čoskoro začíname nahadzovať „mačky“ na vyjazdenej a vyšmýkanej lesnej ceste. Krátke zastavenie pod Malou Klenovou na fotenie a ideme ďalej. Na rázcestí pod Klenovou stretáme v protismere známych aj neznámych turistov čo si ráno „privstali“ a teraz už zostupujú do základného tábora. Zdravíme sa a ďakujeme im za založenie ohňa na vrchu pri posede. Ešte pár výškových metrov a sme hore na kopci.

Je tu pekne nasnežené a z neba sa sype nová nádielka vločiek. Vítajú nás domáci turisti s gitarou a spevom pri ohni. Organizátori minulý rok zaregistrovali cez 350 účastníkov a tento rok to odhadom nebude o nič menej. Ako odmenu za výstup dostaneme diplom. Po občerstvení a opečení špekáčikov dáme ešte vrcholovú fotku a zahájime zostup do doliny. Nálada je výborná a cesta ubieha v pohode. Stretávame skupinku domácich z Chtelnice. Dáme sa s nimi do debaty a na záver si ešte aj zaspievame.

Priehrada je zamrznutá a tak kačice z nej sa presťahovali dole na potok v obci. Porobíme ešte pár fotiek pri potoku. Medzi kačkami objavíme aj „domácu“ ondatru ktorá nie je plachá. Aj  tá si pochutnáva na rožku spolu s vodnou hydinou.

Zimnú túru na Klenovú ukončíme v miestnom pohostinstve v Chtelnici. Sľubovaný guláš je už zjedený a tak si dáme aspoň cieľové pivko, kávičku, nealko, podľa chuti. Pri gitare si ešte zaspievame a poniektorí si aj zatancujú. Je to dobrá regenerácia po náročnom zimnom výstupe.

Čas je neúprosný a treba sa pobrať domov. Lúčime sa s kamarátmi(-kami) a poberáme sa každý svojim smerom k domovom. Vďaka všetkým účastníkom za super partiu a vytvorenie pohody na akcii.

Akciu ukončíme pivkom a večerou v PizzaExxprese kde sa stretneme s Jozefom a Jankou Michalcovou. Večer rýchlo padá na mesto a preto sa musíme rozlúčiť. Dovidenia a tešíme na ďalšie spoločné turistické stretnutia v prírode.