Akcia Čierna skala

9.2.2019

Účastníci:
Za MKCK:  M. a E. Kraicoví, V. Trajlínek, P. Herceg, D. Fáziková, J. Poláček, A. Kučerová, M. Farkašovská, M. Babišík a M. Šuga.
Hostia: M. Modrovský, P. Rapant, V. Naď,  L. a S. Macejkoví , A. Čičmanová, M. Poláková a J. Baránek.
S predstihom na dlhú trasu (35 km) šli: M. Čičmanová a S. Molnárová.
Za organizátorov  MKCK: J. Golier a J. Michalcová.

Túto sobotu sme si naplánovali túru na Čiernu skalu. Štart bol od 7:30 do 10:15 od OcÚ Smolenice. My sme sa dohodli na 9.30hod. Niektorí prišli autami, ktoré si nechali v Lošonci a prišli autobusom  z Trnavy s ostatnými turistami.

Po krátkom zvítaní s hlavnými organizátormi (Peter Wágner, Juraj Golier, Janka Michalcová) , spoločnom fote, stúpame za dedinou do kopca , smer Driny. Pri „turistickej“ útulni  pod Zavesenou sa zastavujeme na krátku prestávku, podľa Maroša M. zaslúženú.

Pokračujeme cez kopec Driny, po ľavej strane míňame jaskyňu Driny (objavená cca r. 1920, Banič, Vajsábel), pretíname žltú zn. od Jahodníka a dolinou, okolo smolenicko-jahodníckeho krasu zostupujeme k zrubovej osade Záruby. Tu pretíname zelenú zn., a keďže som nechcel ísť po značke, po ľavej strane preskakujeme cez potok a robíme spoločné foto na zasneženej lúke. Pokračujeme  okolo potoka, ktorý sme pred chvíľou preskakovali, pred nami sa objavuje stádo jeleňov (cca 5-6ks) a onedlho aj stádo muflónov, nejaké zatúlané srnky. Tu sme zišli z  cesty a padáme až ku krmelcom, kde poľovníci v zime prikrmujú zver. Zisťujem, že ideme naspäť k Jahodníku, čo som si nepripúšťal. Preto vystupujeme do kopca a pretíname cestu, ktorá ide doprava smerom k Čelu, to som zavrhol. Pobrali sme sa  smerom dole, prichádzame  do ďalšej doliny (potok) a prichádzame k mostu a k  asfaltke smerujúcej od Jahodníka k Červenej hore.

Bola to zachádzka, cca 1,5km, ktorú som vôbec neplánoval … aj keď tieto miesta veľmi dobre poznám, v zime vypadajú úplne ináč.

Po krátkej prestávke pokračujeme po overenej ceste, smer Červená hora, na križovatke ciest (Jahodnícka cyklocesta a cesta popod Veterlín), prechádzame spodnou vrstevnicovou cestou popod Čiernu skalu. Nechcel som už experimentovať, existuje aj vrchná vrstevnicová cesta. Pretíname Kršlenícku cestu (vpravo) a doľava odbočujeme (cca 15minút) na hrebeň Čiernej skaly. Tu robíme vrcholové fotky a zostupujeme okolo kopca Polámané k horárni cez kameňolom do Lošonca, cieľ reštaurácia U Golema.

Tu sme sa stretli s našimi známymi a organizátormi.  Dávame si pivko, nealko, kávu a sponzorskú kapustnicu.

Ľuba a Milku Kraicových, prišiel povzbudiť syn Daniel a vnúčik Oliverko, ktorý sa tešil z toho , že to dnes dedko a babka zvládli.

Lúčime sa s organizátormi: Petrom Wágnerom, Jurajom Golierom, Jankou Michalcovou.

M. Čičmanová a S. Molnárová po zdolaní dlhej (35 km) trasy prichádzajú do cieľa  neskôr.

Dúfam, že na budúci  rok k Jurajovi a Janke (P.Wágner končí z organizovaním) sa pridajú ďalší naši turisti, lebo dvaja organizátori sú málo…

Držím Vám všetky palce na rukách a nohách, viem o čom hovorím, pretože tiež som spoluorganizátor akcií Veterlín a Čutorov pochod.