Akcia Javorníky

Za MKCK sa zúčastnili:
B.Ilavská, D.Fáziková, V.Oravec, V.Putera, J.Polaček, D.Surovčík, P.Škoda, M.Ševčík, P.Herceg
Hostia: M.Harčárik, J.Herceg,

Na našej ďalšej z plánovaných akcií -5.6.2010 sa v Púchove ráno stretlo 11 cyklistov, aby si preverili svoje natrénované nohy na cestách Púchovskej doliny a hrebeni Javorníkov.

Hlavne ten hrebeň Javorníkov nám robil starosti, po tých dažďoch sme tam čakali vodu a bahno, ale chvalabohu naše obavy boli zbytočné. Ale od začiatku.

Za krásneho slnečného rána o 8.30 sme vyrazili, cestou na Lazy pod Makytou. Keďže sme boli pozvaní, odbočili sme do Vydrnej (prvý riadny fučiak) – na chalupu H.Gurínovej, kde nás už čakala aj s rodinou, s chutnými koláčmi a dvoma ručne vyrobenými delami. Jedným z nich sa s nami rozlúčil Helenin brat, ktorý ich vyrobil, výstrelom fakt ako z dela, takže sme od Gurínových odchádzali nahluchlí ako delostrelecké kone.

Cesta malebnými dedinkami Púchovskej doliny ubehla rýchlo, nasledovala krátka zastávka na Ćertove a potom sme pokračovali stúpaním na hrebeň Javorníkov na chatu Kohútka, kde sme sa najedli a doplnili tekutiny. Tu sa prejavil ako excelentný jedák J.Polaček – dokázal do hlavy natlačiť 4 obrovské parené buchty s brusnicami a zaliať to pivom. Ani sa nám nechcelo pokračovať ďalej, trojica cyklistov sa vrátila naspäť do Púchova – D.Fáziková a P.Škoda na vlak. M.Harčárik išiel tak ako ráno; nonstop späť do Trnavy /klobúk dolu./ Hrebeň Javorníkov bol zjazdný, občas blato a voda, inak sa jazdilo dobre, zvládli sme stúpania aj padáky.

Kúsok za V.Javorníkom sme z hrebeňa odbočili na žltú značku, po nej aj peši sme sa dostali na lesnú asfaltku a krásnym, dlhým zjazdom Štiavnickou dolinou až na hlavný ťah na P.Bystricu a cez kúpele v Nimnici o 19.00hod.do Púchova.

Tam sme naložili naše tátoše na autá, rozlúčili a nabrali kurz Piešťany a Trnava. Najazdili sme 96 km, nastúpali 1250 výškových metrov a pohladili naše duše novými zážitkami z krásnej prírody a príjemných ľudí.