Akcia Posádka 21.9.

Akcie sa za MKCK zúčastnilo: J. Michalec, M. Šuga, I. Naništa, Ľ. Kraic, S. Studený, D. Pollák a A. Masaryková.

Podľa plánu akcií MKCK na sobotu 21.9. pripadla už tradičná cyklojazda tzv. burčiaková túra k Danovi a Anke na chatu u Studánky na Posádke.

Stretávame sa o 10:00 hod v Trnave pri „amfíku“ v zostave: J.Michalec, L.Kraic, M.Šuga, I.Naništa. Po tradičnej štartovej fotografii sa rozhodneme tentoraz vyraziť na trasu smerom cez Vozovku Zavar a poľnými cestami cez diaľnicu cez Zelenice Šulekovo – do Hlohovca. V Zavare sa zastavíme na krátke občerstvenie v miestnom pohostinstve, kde sa aj rozlúčime s M. Šugom, ktorého čaká o 16 hod v Trnave asistencia na futbalovom zápase Trnava – Slovan a tak ide vlastným okruhom späť domov.

Počasie je doobeda ešte dobré aj keď pod mrakom. Ďalej šliapeme až do Hlohovca v trojici v miernom protivetre. Za Šulekovom nabehneme na hrádzu Váhu, ktorou sa dostaneme na most do Hlohovca. Na námestí pri kostole sa okrem „domácej“ partie bezdomovcov na lavičkách stretáme aj so S. Studeným jediným zástupcom prichádzajúcim v smere od Piešťan. Po zvítaní a fotografovaní chvíľu čakáme až prejde prvá dnešná krátka dažďová prehánka. Výjazd z Hlohovca nám opäť „spríjemňujú“ drobné dažďové kvapky. Po zdolaní tiahleho stúpania na vyhliadku na Šianci je nám odmenou krásny výhľad na široké okolie od Piešťan cez veže dymiacej AE v Bohuniciach až po Trnavu. Na krátku chvíľu je vidieť aj farebnú dúhu nad Váhom a blížiace sa čierne mračná od Piešťan. Trocha „pookrejeme na duši“ a znova šliapeme ďalej už dolu kopcom do Bojničiek. Tu nás okrajom „lizne“ ďalšia dažďová prehánka. Za Bojničkami odbočíme vpravo na krásnu orechovú aleju. Z jednej strany je výhľad na „obťažkané“ strapce vo vinohrade a z druhej je výhľad na M. Karpaty v pozadí.

Posádka nás víta svojou pokojnou atmosférou. Na križovatke zídeme dolu brehom a ocitneme sa pred chatou Dana a Anky pri Studánke. Po zvítaní sa usadáme ku stolu s občerstvením, ktoré nachystali domáci. Koštujeme biele aj červené. Zajedáme chutnými koláčikmi od Aničky. Pri debate príde reč aj na úpravu trasy Karpaty tour v r.2014. Keďže už „roky“ sme trasu KT nemenili, prišiel S. Studený s návrhom upraviť trasu smerom na sever od Trnavy. Uvažovali sme aj so štartom z mlyna v Radošovciach, ale z logistických a praktických dôvodov nakoniec bude štart aj cieľ v Trnave na Relaxe.

Po debatách a príjemnom občerstvení na chate u Studánky nastal čas rozlúčenia s príjemnými hostiteľmi Danom a Ankou. Aj ďalšia krátka dažďová prehánka prešla a sem tam sa ukazuje slnko. Ešte jedna fotografia na pamiatku a vyrážame na cestu domov. Pokračujeme späť na rázcestie, kde sa lúčime so S. Studeným. Zvyšok zostavy ideme cez Dvorníky na Sereď. Trasa je členitá s peknými stupákmi aj padákmi. Otvárajú sa výhľady – na ľavo je vidieť Zobor. Prejdeme most cez Váh a ocitáme sa v centre Serede. Spoliehame sa na Ľubošovu mobilnú navigáciu, ktorá nás spoľahlivo privedie cez poľné cesty mimo hlavných ciest až do Modranky. Tu ešte krátko posedíme pri chmeľovom orosenom potešení a zhodnotíme akciu.

Záver: prejdená trasa cca 75 km, objavenie nových cyklochodníkov, príjemné ukončenie letnej cyklosezóny, poďakovanie Anke a Danovi za pohostenie a strechu nad hlavou…