Akcia Kráľova hoľa 25.7.-27.7.

Akcie sa za MKCK zúčastnili: Ľ. a E. Kraicoví, J. a M. Golieroví, D.Surovčík, M.Babišík, V. Naď, J.Budoš a P. Herceg.

Ako hostia: P.Chnapko, P.Julíny, M. a G. Bučányoví a B.Polocik.

V piatok poobede sme ako prvá posádka auta dorazili do Telgártu na miestnu gréckokatolícku faru, kde nás vo svojom rodnom dome ubytovali pán farár aj s manželkou a 5 deťmi. Chvíľu po nás prišli na bicykloch z Dobšinej Babulo a Budoš. Tí tam boli pracovne v miestnej elektrárni.

Po hodine sme vyrazili s veľkým košom do blízkych kopcov na hríby a do večera sme ho do polovičky naplnili, Navečer sme sa všetci účastníci cykloakcie zrazili v neďalekej reštaurácii Horehronská kúria, kde sme povečerali, dali niekoľko pív, niečo okoštovali z domácich surovín a išli spať.

Ráno som s Babulom pripravil z nazbieraných hríbov a 20 vajec chutnú praženicu, po ktorej sa len tak zaprášilo a o 8:30 sme vyrazili cyklochodníkom cez kopec do Šumiacu. Museli sme prejsť cez osadu tmavších spoluobčanov. Ale bolo to všetko v poriadku, bez incidentu.

V Šumiaci sme urobili krátku prestávku, čakalo nás 12 km stáleho 10 percentného stúpania k vysielaču na Kráľovej holi -1948 m- po šotoline, neskôr po vypadanom asfalte. V dobrom počasí, trošku pod mrakom sme za takmer 3 hodiny vyškriabali na vrchol, bolo tam veľa peších turistov, ale aj cyklistov. Keďže tam pes skapal (nebol tam ani maličký bufet na občerstvenie, ani lavička na sedenie), tak sme sa pustili v 3 skupinkách naspäť do Šumiacu.

Tam sme ešte navštívili na súkromí Múzeu zvoncov, bol to zážitok, domáci pán nám urobil hodinovú prednášku aj s hraním na všetky možné nástroje. Večer Vlado navaril dobrú hríbovicu a unavení sme zaliezli do postelí spať.

V nedeľu jedna partia bicyklovala v okolí Muránskej planiny, ja s Vladom sme vyrazili na hríby. Nazbierali sme dubáky, kremenáče, kuriatka.

Navečer ďalšia posádka odišla domov. Štyria sme ešte zostali do pondelka. Ráno sme sa ešte zastavili v Šumiaci, nakúpili ovčie výrobky a čučoriedky a uháňali domov.