Kremnica – bežky 7.3. – 8-3.

Zimný prechod Kremnickým pohorím 7.3. 8.3.2015

Akcie sa za MKCK zúčastnili:J. Budoš, P. Herceg, V. Naď, I. Naništa.

6.3.Príchod

V piatok podvečer sme prišli autom do Kremnice, kde sme sa stretli U modrého kocúra s Julom. Po nočnej prechádzke po Kremnici sme sa vrátili do hotela.

7.3. prvý deň trasa : Turček-Jegorovka-Flochová-Tabla-Kordické sedlo-Skalka

Ráno nás autobus odviezol na Turček, odtiaľ nás čakala rozrytá, ale našťastie zamrznutá cesta smerom na chatu Jegorovku. Tu sme sa konečne dočkali snehu na bežkovanie. Čím vyššie sme pokračovali aj stopa sa vylepšovala. Na kopci nad Jegorovkou pri pravidelnom občerstvení sa mi podarilo zlomiť bežku. Nebolo to naschvál i keď to tak vypadalo. Bežku som oblepil páskou a dúfal som, že nejako dôjdem na Skalku. Vlado a Igor zaostali, kochali sa asi viac prírodou. Za Flochovou sme stretli Heňa s priateľom. Zjazdy z Flochovej boli dobré, lebo stopa bola mäkšia, pre mňa to bolo ešte pomalšie, lebo zlomená bežka sa mi viac zabárala do snehu. Od vrcholu Tabla sa začínali výhľady na Veľkú Fatru a Nízke Tatry. Na Václaváku sme stretali viac a viac bežkárov, ktorí si len tak vychutnávali stopu, alebo pretekali o život. Cestou na Skalku nás míňal skúter so saňami horskej služby, v ktorých bol zranený pacient, neskôr sme zistili, že to bol náš Vlado, ktorý sa šmykol na zamrznutých hrudách a poranil si bok. Horská služba ho priviazala na sane ako múmiu. Počasie bolo gýčové azúrová obloha a bez vetra. Na Skalke sme sa najedli, doplnili tekutiny a autobusom sme sa dostali domov do hotela. Večer sme veľa neposedeli, boli sme dosť unavení.

8.3. druhý deň trasa : Skalka-Králické sedlo-Tri kríže-Hostinec-a späť

Začínali sme na Skalke, najprv sme chceli ísť na Limbu, ale nakoniec sme zmenili plán, začali sme stúpať cez zjazdovku smerom na južný okruh. Zranený Vlado ma zachránil, požičal mi bežky aj boty.

Začalo sa rysovať opäť pekné počasie. Naskytli sa nám úchvatné pohľady na Veľkú Fatru, kde sme rozpoznávali Krížnu, Rakytov a Smrekovicu. Napravo sme videli hrebene Nízkych Tatier a v strede dominovali Roháče. Dolu sa kľukatili hlboké doliny, ktoré viedli až do Banskej Bystrice, ktorá bola v opare. Vyhliadky boli dosť strmé, stačil malý chybný pohyb na bežkách a bol by problém dostať sa z doliny. Ja som si vychutnal zjazdy po upravenej stope na dosť rýchlych bežkách. Na chate Hostinec sme dostali plný tanier vynikajúceho gulášu. Pocit šťastia sme vylepšili dobrou horcovkou v slnečnom kúpeli. Po nespočetných záberoch pri fotení s priateľmi, známymi, alebo len tak s peknými babami sme sa vybrali naspäť na Skalku. Neponáhľali sme sa naberali sme energiu z krásneho počasia a mali sme celkom dobrú zásobu piva v ruksakoch, čiže sme dopĺňali aj nejaké B-vitamíny. Na Skalke pod zjazdovkou, ale aj v Limbe v skibare a nakoniec v krčme Pod orgovánom v Kremnici sme ukončili akciu. Doma v Trnave sme si ešte spomenuli na naše ženy a ich sviatok a kúpili sme im kvetinku.

Musím vyhodnotiť túto akciu za veľmi vydarenú, lebo som strávil víkend s priateľmi v neskutočnej atmosfére našich hôr.