Akcia Klenová

27.1.2024 – 17.ročník

Akcie sa zúčastnili: M. Babišík, Ľ. Kraic, M. a I. Naništa, V. Naď, V. Trajlinek, J. a A. Dzurenkoví, L. a S. Macejkoví, Z. Šmachová, D. Soubustová, K. Roháčková, B. Polocik, I. Zalešáková, B. a J. Golieroví, V. Galbavý, R. Mocko, E. Corticelli a kamarát, J. Lukačovičová, B. Ilavská, P. Rapant, Ľ. Šoltés, R. Vidlička, J. Matula,  spolu: 27 ľudí.

Ráno okolo 8:00 h sa stretávame na námestí v Chtelnici pri pekárni. Celkom slušná a početná skupina turistov sa po zvítaní a tradičnej štartovej fotke vydáva na cca 25 km trasu. Ranný mrázik a podhorský vetrík nás čoskoro poháňa miernym stúpaním k lesu. Vychádzajúce slniečko pekne svieti na cestu keď stúpame hore dedinou. Budú aspoň podarené fotografie.

Vchádzame plynule do borového lesíka. Chodník je bez snehu a dobre premrznutý. Pri stúpaní dobre pomôžu paličky. V závetrí lesného chodníka robíme krátku prestávku na vydýchanie, doplnenie tekutín, a „kochaním“ sa výhľadmi do okolia. Okolo senníkov prídeme čoskoro až na rázcestie pri horárni Černík. Tu si doprajeme aj neskoršie raňajky z našich batohov.

Od Lopašova sa postupne pripájajú domáci účastníci pochodu. Stretáme známe aj neznáme tváre. Mládež aj starší „pochodníci“ sa zdravia. Spolu ideme až na rázcestie pod Malou Klenovou. Na rázcestí opäť vyťahujeme dobroty z batohov. Zuzka Š. ponúka chutné domáce jednohubky na zakusnutie. Ďakujeme Ti boli super. Teplé aj studené tekutiny tiež idú na odbyt.

Dnes je krásne počasie, jasná obloha a tak smerujeme na Výhľad na Klenovej. Je tu lavička, stolík aj kamenné ohnisko. Okrem super výhľadov na okolie sa tu dá opiecť niečo na ohníku. Malou skratkou okolo oplotenia zídeme k dolnej lúčke. Na tradičnom mieste už postávajú turisti od Brezovej, Pustej Vsi, Lopašova, Chtelnice, a okolia. Prišli celé stovky kamarátov (tiek) táborových ohňov. Zimný fašiangový čas je stvorený na takéto stretnutia v prírode.

Po opekačke a rozhovoroch prichádza čas na zostup do doliny. Zelenou TZ sa presunieme ku chate Dolina na Výtoku. Tu je čas na prestávku a oddych. Ďalej pokračujeme asfaltkou popri VN Výtek a VN Chtelnica. Cesta sa zdá nekonečná a nohy už cítia že „šliapeme“ cez 20 km. Čoskoro prichádzame do Chtelnice. Míňame gotický Kostol sv. Jána Krstiteľa z 15 storočia. Partizánskou ulicou prídeme do krčmy pri pálenici vedľa kostola Najsvätejšej Trojice z roku 1800 a DHZO Chtelnica.

Chvíľu posedíme v teple pri kachliach na drevo. Doplníme tekutiny a okoštujeme cibuľové chleby. Miestna kapela sa z Klenovej presunula tiež do tepla. Zábava graduje. Nastal čas rozlúčky. Poďakujeme kapele za muziku aj šenkárovi za pohostenie. Krátko pred zotmením prichádzame domov. Akcia sa vydarila. Dovidenia o rok už na 18.ročníku akcie.