České Švýcarsko

Akcia sa konala 1.7. -7.7.2007

Zoznam účastníkov:Stríž, Slaný, Herceg, Naď, Hovorka, Budoš, Poláček, Mod rovský, Kraic, Ilavská, Nováková, manželia Oravcoví, Chnapko, Koprna, Gieci so synmi .

1.7. prvý deň – cesta do Jetřichovíc

O 7. hodine zraz v Trnave, nakladanie batožiny a bicyklov po trase Trakovice, Veľké Kostoľany, Piešťany, Vrbové a na koniec Bíňovce.14 cyklistov a šofér so synom sa vydali cyklobusom smerom do Čiech. Tóno so svojimi synmi a Ľubo sa vydali autom do rovnakého cieľa.

Cestou sme mali zopár technických zastávok. Jedna zastávka bola plánovaná v Kutnej Hore. Tam sme si obzreli historické pamiatky, navštívili sme katedrálu sv. Barbory. Do cieľa nášho týždenného domova Jetřichovíc sme dorazili už neskorých hodinách. Po tme sme sa rýchlo rozdelili po chatkách.

2.7. druhý deň – Dečín-Belvedér

Ráno bol zraz o 9. hodine z chatového tábora do Jetřichovíc bol dosť prudký zjazd, na ktorý doplatila Božena. Šmykla sa na olejovej škvrne a padla. Odnieslo to len rameno a lakeť. Pri stúpaní na Mezní Louku nás zastavil dážď. To sme ešte nevedeli, že dážď bude s nami stále skoro celý týždeň. Po niekoľko hodinovom čakaní, keď trochu ustal sme dorazili do Hřenska. Je to malebná dedinka medzi pieskovcami, poznačená vietnamskými bazármi. Do Děčína sme došli v daždi, kde sme sa dostatočne posilnili. Pri stúpaní cez Ludvíkovce sme dorazili na krásnu vyhliadku na Belvedér. Potom sme pokračovali cez Jánov, Rúžovú , Srbskú Kamenicu do tábora.

3.7. treti deň – Dečínský Snežník

V tento deň sme sa rozdelili na viac skupín. Jedna skupina urobila peši výstup na Pravčickú bránu a druhá zdolala Děčinský Sněžník. Tento deň sme boli nažhavení na tento vyhliadkový kopec. V snahe vyhnúť sa hlavným cestám do Děčína, som naplánoval obchádzku. To stúpanie do Děčína nás prekvapilo. Z Děčína na Sněžník nás preverili ďalšie kopce, až nakoniec on samotný. No ale výhľad z rozhľadne bol úchvatný. Potom sme zamierili do Nemecka. Šli sme popri dedinkách Rosenthal , Konigstein, Kúpeľné mestečko Bad Schandau sme prezreli len tak „z rýchlika“ , ďalej popri Labe, po cykloceste sme pokračovali do Hřenska. Tu sa naše cesty rozdelili. Jedni šli priamo do Jetřichovíc, no a my traja pre veľký úspech sme išli opačne ešte cez pekné stúpanie na Janov. V tento deň bolo viac pádov na biku. Mňa sklamal prehadzovač – padla mi reťaz a ja som nestihol uvoľniť tretru od pedála. Ondrej mal pád pri zjazde do Jetřichovíc. Odniesol to zadok. Nakoniec Juro tiež nezvládol ostrú zákrutu, zranil si koleno. Na ďalší deň nebicykloval len Ondrej.

4.7. štvrtý deň – Pravčická Brána

Konečne došla na rad najkrajšia a najväčšia brána v Českom Švýcarsku, Pravčická brána. Opäť sme šli cez Mezní Louku a opäť nás čakal dážď. Usadili sme sa v krčme, objednali sme si skoro všetko, čo sa dalo a už sme nedúfali, že bude aj pekne. Dali sme si pončá a hybaj smerom na našu bránu. Zrazu sa vyčasilo a mali sme aj slniečko. Na Pravčickej Bráne bolo nádherne. My sme sa vrátili naspäť tou istou cestou – kaňonom. Ďalšia skupina pokračovala pešo do Hřenska a urobila celý okruh a so splavovaním Edmundovej tiesňavy. My sme sadli na naše tátoše a išli sme cez Chřibskú, Kytlice, Českú Kamenicu a Srbská Kamenice do tábora. To boli už Lužické hory.

5.7. piaty deň – Kyjov – turistický most

Ráno sme sa vybrali spoznať sever Českého Švýcarska. Po raňajšom daždi sme sa vybrali smerom do Českej Kamenice. Hlad nás donútil zastaviť sa na vychválené pečené koleno. Objednali sme si posledné tri Tá porcia a kvalita nás ohúrila. Po tom daždi sme mali hneď lepšiu náladu. Z Českej Kamenice sme pokračovali cez Lisku, Doubice, Kyjov na turistický most. Tam nás prekvapilo krásne údolie. Dážď už berieme ako samozrejmosť. Cez závoru sme prešli do Nemecka do dedinky Hinterhermsdorf. Cestou na české hranice sme zažili mi cestári adrenlínový zjazd po čerstvo nasypanom, miestami dosť hlbokom cyklochodníku. Prežili sme to bez pádu, i keď zopár šmykov vyzeralo už dosť zle. To ešte nebolo všetko. Už na českom území nás chytila poriadna búrka. Odeli sme si pončá a chvíľku čakali. No nakoniec sme sa predsa len vybrali aj do dosť silného dažďa. Ľubo dostal defekt, tak sme ho nechali osudu, že nájde vhodné miesto a vymení si dušu. My sme zjazdovali po rozbitej ceste, po ktorej tiekol silný prúd vody až do krčmy na Vysokej Lípe. Po hodine dorazil Lubo. Musel lepiť, lebo mal krátky ventil na rezerve. Šťastne sme nakoniec dorazili do tábora.

6.7. šiesty deň – Saské Švýcarsko

V posledný deň cyklistiky sme sa rozdelili na viac skupín. My sme chceli vidieť stolové hory v Nemecku. Cez Hřensko a Bad Schandau sme dorazili do dedinky s hradom Hohnstein. Tu sme ešte vybehli na vyhliadku Brand. Čakal nás tu nádherný výhľad na stolové hory a čierne, dobre orosené pivo. Opäť sme sa vrátili do Bad Schandau. Konečne sme si obzreli aj centrum tohto kúpeľného mestečka.

7.7 siedny deň – návrat domov

Po zbalení a naložení bicyklov sme plní dojmov opúšťali tento krásny kút. Myslím, že sme si tu nechali ešte niečo, čo ešte stojí zato vidieť, pre druhý raz. Cestou cyklobusom sme navštívili pieskovcový hra – Sloup, kde kedysi žili skromne mnísi. Tu som dosť nevhodne navrhol obchádzku na hranici Ralska na Máchovo jazero. Tu sme sa trochu prešli, urobili zopár fotiek a hybáj domov za našimi rodinami.

Na záver:
počasie nám moc neprialo, ale aj tak sme videli kus krásy tohto veľmi pekného kraja. Na bicyklovanie stačí dobrá partia, s ktorou sa dobre znáša aj nevľúdnosť počasia.