NZC Kežmarok

Akcia sa konala 28.6. – 1.7.2007

Zaregistrovalo sa cca 90 cykloturistov. Ubytovanie bolo priamo v Kežmarku v Súkromnom domove mládeže/- internáte SOU obchodu a služieb na Garbiarskej uU, v 2-3 posteľových izbách. Na zraz sme mali cestovať z MKCK pôvodne traja, ale nakoniec som išiel sám (Igor Naništa). Nastala tu tiež termínová kolízia s našou akciou – České Švýcarsko, ako aj so zrazom peších turistov KST, ktorý sa konal tiež na severe Slovenska.

Vo štvrtok 28.6. ráno o 8:10 h nastupujem na R603 Čingov spolu s partiou cca 8 cyklistov z CK Hrnčiarovce, ktorí majú namierené na Kysuce do Čadce. Odtiaľ chcú po hranici s Českou republikou prejsť späť do Trnavy. Vlak je slušne natrepaný, kupáky obsadené a tak sa stretávame v reštauračnom vozni pri pivku a debatujeme o nastávajúcom cyklovíkende. Cesta ubehla rýchlo a v Žiline sa už rýchlo lúčime. Polhodinu po poludní už vystupujem v Poprade. Do cieľa dnešnej „túry“ mám už len 15 km a tak šľapem v pohodičke do Kežmarku. Po ceste fotím Tatry v pozadí a tlačím sa na kraj cesty, nakoľko vo Veľkej Lomnici stavajú nový vodovod a premávka „tatroviek“ je vcelku hustá. Po príchode do Kežmarku stretám pri prezentácii na SOU Braňa Sýkoru z Krupiny, tiež tu je sólo za SCK Krupina a tak sa rýchlo dohodneme na spoločnom bývaní. Po ubytovaní ideme ešte do ulíc mesta poprechádzať sa po historickom centre Kežmarku.

V rámci zrazu je možné navštíviť viaceré pamiatky a pozoruhodnosti v okolí Kežmarku napr. Hrad v Kežmarku a St. Ľubovni, kostol sv. Jakuba v Levoči, Beliansku jaskyňu. V piatok 29.6.ráno je slávnostný štart 1. etapy z nádvoria Hradu za účasti org. štábu, primátora mesta a predsedu SCK J. Hlatkého. Slnko sa od rána usmieva na mesto i blízke tatranské končiare. Pelotón sa delí na 2 skupiny. 1 skupina ide cez Mlynčeky a Tatr. Kotlinu do Belianskej jaskyne a 2 skupina pre horské bicykle mieri cez Tvarožnú do Levoče. Okolo obeda prichádzame k jaskyni akurát včas, pretože z oblakov, ktoré sa náhle dotiahli nad Tatry sa spúšťa letná búrka. Obliekame sa do šuštiakov a vydávame sa na prehliadku jaskyne. Okruh má 1370 m a 125 m prevýšenie. Na trase je 860 schodov, čas prehliadky je cca 70 min, teplota od + 5 do +6,3 °C.

Šumná sprievodkyňa zo Ždiaru nás zoznamuje s výzdobou jaskyne a v Hudobnej sieni si zaspievame spolu zo skupinou turistov z Poľska, 1 našu a 1 poľskú pieseň. „Básnik“ Milan z Brezna začína spievať na Kráľovej holi … a postupne sa k nemu pridávame. Akustika i nálada je výborná. Po prehliadke jaskyne nám vyhladlo a tak dopĺňame sily v blízkom salaši.

Po obednej prestávke pokračujeme smerom do Tatr. Lomnice. Tu je možné navštíviť múzeum TANAPU. Ale na blízkom „kolbišti“ práve prebiehajú súťaže v jazde na koni ako aj drezúre konských záprahov. Zastavujeme sa tam a sledujeme prácu jazdcov ako dokážu ovládať svoje kone. Ich výkony sú úžasné a zaslúžene sú odmenení potleskom divákov. Cestou späť sa zastavujeme ešte pri golfovom ihrisku a chvíľu sledujeme odpaly golfistov. Podvečer sa opäť stretáme na večeri v „intráku“ SOU. Po regenerácii vyrážame do ulíc nočného Kežmarku- spoznať ako žije mesto po zotmení. S Braňom objavujeme reštauráciu U troch Apoštolov, kde pri pive debatujeme o cyklistike, práci a živote. S blížiacou sa polnocou a záverečnou sa poberáme do intráku pripraviť sa spánkom na nový deň.

V sobotu je opäť slnečno. V pláne máme trasu : Štrbské pleso- Tatr. Štrba- Štrba- Lučivná-­Svit- cyklochodníkom popri rieke Poprad – Poprad – Stráže- Žakovce- Kežmarok. Po štarte ideme cez Mlynčeky osvedčenou trasou do Tatr. Lomnice- odtiaľ cestou Slobody na Štrbské pleso, kde pripravil organizátor milé prekvapenie- kotlíkový guláš a kofolu „grátis“. Po občerstvení a oddychu pokračujeme dolu do doliny cez Štrbu a Lučivnú do Svitu. Tu odbočujeme vpravo na novovybudovaný cyklochodník do Popradu. Príjemná trasa na ktorej stretávame aj veľa korčuliarov je vedená bokom od dopravnej tepny Svit – Poprad. Je podareným dielom pre športovcov pod Tatrami – klobúk dole. V Poprade nás cca o 16h opäť dobieha letná búrka. Akurát sa stíhame ukryť pod strechou zimného štadióna. Po búrke je vzduch prečistený a svieži. Cez V. Lomnicu ideme späť do Kežmarku.

Večerný program vyplňuje tanečná zábava pri živej muzike. Ešte predtým stíhame zástupcovia klubov SCK cca na 1,5h zasadnutie Rady SCK v zasadačke, kde J. Hlatký informuje o aktivitách SCK v minulom období a plánoch do budúcnosti.

Večer hrá hudba a tak sa ešte ideme zabaviť do víru muziky a tanca na parket v jedálni SOU. Keď už je veselosti dosť, poberáme sa zaľahnúť, aby sme ráno mohli baliť. Čaká nás nedeľa – budíček o 6:30 hod. – raňajky – a odchod domov.

O 8 hod. sa už pobalení lúčime s Kežmarkom a s novými zážitkami šľapeme do Popradu k vlaku.